ove Posted November 9, 2008 Share Posted November 9, 2008 $AVG8.VAULT$ och $WIN_NT$.~BT va är det + KAN EN KASTA DOM? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Landsfiskalen Posted November 9, 2008 Share Posted November 9, 2008 Dom blå filerna i windows-mappen, $ntuninstall, $servicepackuninstall, mm kan du slänga ja. Dom finns där för att du ska kunna avinstallera uppdateringar. Men om datorn funkar som den ska, behöver du ju inte avinstallera nått. Så bara släng filerna. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ove Posted November 9, 2008 Author Share Posted November 9, 2008 Dom ligger inte i Windowsmappen . Dom ligger i C där program ,document and setting, windows ,programdata ligger . och i $WIN_NT$.~BT ligger bland anat en mapp som heter system 32 . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Landsfiskalen Posted November 9, 2008 Share Posted November 9, 2008 Om du har en dator från fx Elgiganten, Siba är de nog ganska normalt. Skriv vad du har för dator. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ove Posted November 9, 2008 Author Share Posted November 9, 2008 det är en dell som varit hempc från mitt jobb. och jag har instalerat själv för jag har bytt hårddisk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
waxinator Posted November 9, 2008 Share Posted November 9, 2008 $AVG8.VAULT$ och $WIN_NT$.~BT va är det + KAN EN KASTA DOM? $AVG8.VAULT$ har Antivirus programmet från Grissoft AVG 8 lagt där för att om du får ett virus på disken så kommer programmet att vilja stänga in viruset i det 'kassaskåpet' (vault). Låt den vara kvar om du har kvar AVG programmet. $WIN_NT$.~BT är en folder som skapats av Windows. Var försiktig med städning under Windows foldern. Generellt set så är foldrar som börjar med $ inte systemkritiska om de tas bort. Om du blir osäker så flytta undan eller döp om filerna så de kan återställas om systemet inte fungerar senare. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ove Posted November 10, 2008 Author Share Posted November 10, 2008 Jag lägger mappen i karantän . Händer det nått så hör jag av mig. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ove Posted November 11, 2008 Author Share Posted November 11, 2008 Så va det med det .... Gick käpprätt.. åt.. .Ominstallation vart det . Slut på tråden ..Tack för hjälpen jag fått under resan.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts