DAson Posted November 14, 2008 Share Posted November 14, 2008 Vad är detta till för det dök upp när skulle starta datorn igår kväll då dök detta meddelande upp. Se bifogad bild till detta. //DAson Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lbl Posted November 14, 2008 Share Posted November 14, 2008 Comodo firewall !? Byt version, kolla om de har någon senare, brukar hjälpa vid såna där fel, så gå till deras hemsida och leta efter ny version och/eller felet på deras Supportsidor, men då måste du nog översätta till engelska först ... Annars kan du ju leta på Göbbels: http://www.google.com/search?num=20&hl...;q=cmdagent.exe Men har programmet avslutats, så ska du ABSOLUT starta om Windows FÖRST - NU - DIREKT, för annars har du sannolikt ingen Firewall längre!!! /LbL! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JoWa Posted November 14, 2008 Share Posted November 14, 2008 cmdagent.exe är grundkomponenten i Comodo Internet Security (liksom den tidigare Comodo Firewall Pro). Utan cmdagent.exe, inget skydd! Starta om datorn! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DAson Posted November 14, 2008 Author Share Posted November 14, 2008 Nu är det så att jag har haft CIS, men tog bort det och installerade Avast Antivirus istället för jag är mer van vid det. Men jag använder mig av Windows inbyggda brandvägg. Är det en kvarglömd fil som spökar tro. Det här hände igår! //DAson Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest DimensionX Posted November 14, 2008 Share Posted November 14, 2008 Nu är det så att jag har haft CIS, men tog bort det och installerade Avast Antivirus istället för jag är mer van vid det. Men jag använder mig av Windows inbyggda brandvägg. Är det en kvarglömd fil som spökar tro? //DAson När du skall avinstallera program, testa detta. http://www.revouninstaller.com/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JoWa Posted November 14, 2008 Share Posted November 14, 2008 Är mappen C:ProgramCOMODOCOMODO Internet Security och dess innehåll kvar? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JoWa Posted November 14, 2008 Share Posted November 14, 2008 Antivirusprogram avinstalleras lämpligen i felsäkert läge. Lättare att avinstallera ett program som inte är igång… Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DAson Posted November 14, 2008 Author Share Posted November 14, 2008 Nej det är inte kvar men bara Comodo Registry Cleaner och inte Comodo Internet Security. //DAson Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JoWa Posted November 14, 2008 Share Posted November 14, 2008 Hm, det skall finnas två exemplar av cmdagent.exe (så länge CIS är installerat): C:ProgramCOMODOCOMODO Internet Securitycmdagent.exe och C:ProgramCOMODOCOMODO Internet SecurityRepaircmdagent.exe. Har du rensat registret efter avinstallationen av CIS? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts