bobcat Posted November 16, 2008 Posted November 16, 2008 Hej. Har fått ett lustigt fel,när jag startar XP blir jag inte ansluten till internet får bara upp en skylt om att ingen eller begränsad anslutning .Men om jag startar UBUNTUN så är det inga problem alls att bli uppkoplad till nätet. Har formaterat om partitionen och laggt om XP:n men det funkar fortfarande inte med uppkopplingen. Tacksam för all hjälp. Ps : kan köra min trådlösa utan problem med uppkopplingen. Quote
lbl Posted November 16, 2008 Posted November 16, 2008 Kör Windows inbyggda Network Setup Wizard från Nätverksanslutningar. /LbL! Quote
Landsfiskalen Posted November 16, 2008 Posted November 16, 2008 Har formaterat om partitionen och laggt om XP:n men det funkar fortfarande inte med uppkopplingen. Hur är de med drivern till nätverkskortet? Testa att boota om modemet också. 8) Quote
bobcat Posted November 17, 2008 Author Posted November 17, 2008 lbl. var hittar jag Network Setup Wizard , är inte så där väldigt hemma på datore Landsfiskalen. Har tesat med att bota om modemet nada resultat , driv. till kortet är ju XP:s egna och det har funkat förut , kör ju min bärbara trådlöst på samma drivisar utan problem. Quote
lbl Posted November 17, 2008 Posted November 17, 2008 -> lbl. var hittar jag Network Setup Wizard , är inte så där väldigt hemma på datore Jag har det ju i Nätverksmenyn direkt under >>Start, men det beror på att jag kör Windows Klassiska menyer. Jag antar att det hittas under Nätverksanslutningar i Kontrollpanelen, men du får ju leta efter en svensk översättning av namnet "Network Setup Wizard". Det är INTE samma sak som New Connection Wizard!!!, som också finns i Kontrollpanelen. /LbL! Quote
Guest DimensionX Posted November 17, 2008 Posted November 17, 2008 -> lbl. var hittar jag Network Setup Wizard , är inte så där väldigt hemma på datoreJag har det ju i Nätverksmenyn direkt under >>Start, men det beror på att jag kör Windows Klassiska menyer. Jag antar att det hittas under Nätverksanslutningar i Kontrollpanelen, men du får ju leta efter en svensk översättning av namnet "Network Setup Wizard". Det är INTE samma sak som New Connection Wizard!!!, som också finns i Kontrollpanelen. /LbL! Du menar 1.Ny anslutning 2.Konfigurera nätverk Nej, det är inte samma sak nej. Testa att reparera anslutningen först och se om detta fungerar. Högerklicka bara på den i nätverksinställningar och välj att "reparera". Quote
Landsfiskalen Posted November 17, 2008 Posted November 17, 2008 Start < Kör < "C:WINDOWSnetwork diagnosticxpnetdiag" med situationstecknen. Quote
bobcat Posted November 19, 2008 Author Posted November 19, 2008 LÖST Tackar för alla svar. Det var mitt ethenet kort som hade lagt av , det funkade till och från/Bosse Quote
Recommended Posts