bece Posted November 17, 2008 Posted November 17, 2008 Vad jag har förstått så stödjer inte Vista MediaCenter uppspelning av HD-material. Eftersom jag börjar bli sugen på att uppgradera min HTPC med en BluRay-spelare så undrar jag när en uppdatering för detta kommer.... och om den överhuvudtaget kommer?! Jag tycker det är lite konstigt att Windows Vista MediaCenter inte redan stödjer detta då så gott som alla TV-apparater som säljs nuförtiden kan visa högupplöst media, samtidigt som TV-sändning i HD verkar ha blivigt ganska vanligt i USA. Quote
Andreas Stenhall Posted November 17, 2008 Posted November 17, 2008 Finns inget stöd för bluray varken i Media Center i Vista eller Windows 7. i Windows 7 däremot så finns det stöd för HDTV och uppspelning av filmer i HD-kvalitet, typ MPEG4, H.264-format osv. Quote
plun Posted November 17, 2008 Posted November 17, 2008 Finns inget stöd för bluray varken i Media Center i Vista eller Windows 7. i Windows 7 däremot så finns det stöd för HDTV och uppspelning av filmer i HD-kvalitet, typ MPEG4, H.264-format osv. Proppen verkar ur så cementen kan rinna ur.... På den lite högre nivån men nVidia har släppt kod för att köra högupplösta format utan någon egentlig CPU last. http://www.nvnews.net/vbulletin/showthread.php?t=123091 Måste investera i ett bättre kort och testa men det fick lysande testresultat hos Phoronix. http://www.phoronix.com/scan.php?page=arti...vdpau&num=1 Samma funktion kommer med säkerhet även till Windowsdrivaren.... har man nåt att slå AMD/ATI i skallen med... Quote
bece Posted November 18, 2008 Author Posted November 18, 2008 Kommer dom använda stödet att spela upp HD som ett argument till att köpa Win7, eller kan man hoppas på att det kommer med SP2 till Vista månne? Quote
Andreas Stenhall Posted November 19, 2008 Posted November 19, 2008 Kommer dom använda stödet att spela upp HD som ett argument till att köpa Win7, eller kan man hoppas på att det kommer med SP2 till Vista månne? Jag skulle gissa att du måste uppgradera till Windows 7 för att få det. MS är sparsamma med ny funktionalitet i äldre OS. Quote
bece Posted November 20, 2008 Author Posted November 20, 2008 Ja, så blir det nog. Då har man nåt år till på sej att tjata på att Comhem ska sluta med sin Pairing så man kan lägga om till HD-paketet och köra det genom HTPC'n. Quote
Recommended Posts