rainwomen Posted November 18, 2008 Share Posted November 18, 2008 varje gång jag startar datorn visas svart skärm där det står att jag ska välja op system, hur får jag bort detta Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted November 18, 2008 Share Posted November 18, 2008 Kontrollpanelen / System / Avancerat... tryck på "Inställningar" under "Start och återställning". I dropplisten under "Standardoperativsystem" bör du ha mer än ett alternativ nu då... du kan ta bort dom/det alternativ som ej är aktuellt, genom att trycka på knappen "Redigera". Kör du XP Professional så skall det se ut som koden nedan... kör du XP Home, så ser det något lite annorlunda ut i nedersta raden (fetmarkerad), men det primära är att du endast skall ha EN sådan rad under [operating systems]! Resterande tar du bort, och sparar om textfilen innan du stänger! Skulle du ha flera rader under [operating systems] som ser likadana ut, så måste du ta reda på vilken partition det aktuella fungerande systemet ligger på, i mitt exempel här, partition(1) [boot loader]timeout=30 default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)WINDOWS [operating systems] multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /noexecute=optin /fastdetect Edit: I XP Home skall nedersta raden se ut som följer: multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)WINDOWS = "Microsoft Windows XP Home Edition" /fastdetect Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rainwomen Posted November 18, 2008 Author Share Posted November 18, 2008 tackar o bockar, problemet löst. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts