Gå till innehåll

Misslyckas ständigt med nedladdning av SP1


Loran

Recommended Posts

Jag har använt mig av W update och allt fungerar som det ska med hämtning, sen har jag inte kommit vidare. Men nu såg jag att en annan person fick rådet att kolla med drivrutinerna, Det var en Fujitsu dator, som min egen. Jag har varit inne och gjort en uppdatering av drivrutinerna, så nu ska vi se om det ordnar till sig. Jag återkommer med svar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter att på nytt ha laddat ner servicpack 1 och dessförinnan uppdaterat drivrutinerna, försökte jag installera filen på 544MB. Ingenting händer!!

Vad kan det då bero på frågar man sig?? Någon som har goda ideér??

Jadå... ideér har vi!  ;)  Du kan prova att installera SP1 via en vanlig nedladdning... du får alltså hela paketet ner till din dator och sedan installerar du det som vilket program som helst. Sen skule jag vilja veta om du har liknande problem med andra uppdateringar som kommer via Windows update, eller gäller det bara SP1? Här är i alla fall länk till fristående SP1-uppdatering!

http://www.microsoft.com/downloads/details...4a-09146a0ba746

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är precis denna fristående SP1 som du hänvisar till som jag laddat ner, men som sagt sen händer ingenting trots alla försök jag gjort att öppna denna fil.

Ok... hur ser det ut om du går via Start /Alla program / Windows update... ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Numinsann händer det saker. Jag gick in och högerklickade på den nerladdade filen och klickade lite längre ner på "kör som administratör". Andra gången lyckades det, och nu håller den på att ladda ner SP 1, vilket ska ta närmare 1 timme. Vi får se hur det lyckas?

Just detta att jag måste "köra som administratör" har jag inte råkat ut för tidigare!

Kanske någon har en bra förklaring? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...