Loran Posted November 18, 2008 Posted November 18, 2008 Jag har försökt ett antal gånger att ladda ner SP 1, KB 936330, 544,3 MB men det händer ingenting. Hemtagningen lyckas, men när filen ska installeras är det totaldött. Vad kan nu detta bero på?? Quote
e-son Posted November 18, 2008 Posted November 18, 2008 Försöker du uppdatera via Windows update, eller med en nedladdad SP1-fil? Fungerar Windows update förövrigt? Alltså går det bra med andra uppdateringar? Quote
Loran Posted November 19, 2008 Author Posted November 19, 2008 Jag har använt mig av W update och allt fungerar som det ska med hämtning, sen har jag inte kommit vidare. Men nu såg jag att en annan person fick rådet att kolla med drivrutinerna, Det var en Fujitsu dator, som min egen. Jag har varit inne och gjort en uppdatering av drivrutinerna, så nu ska vi se om det ordnar till sig. Jag återkommer med svar. Quote
Loran Posted November 19, 2008 Author Posted November 19, 2008 Efter att på nytt ha laddat ner servicpack 1 och dessförinnan uppdaterat drivrutinerna, försökte jag installera filen på 544MB. Ingenting händer!! Vad kan det då bero på frågar man sig?? Någon som har goda ideér?? Quote
e-son Posted November 19, 2008 Posted November 19, 2008 Efter att på nytt ha laddat ner servicpack 1 och dessförinnan uppdaterat drivrutinerna, försökte jag installera filen på 544MB. Ingenting händer!!Vad kan det då bero på frågar man sig?? Någon som har goda ideér?? Jadå... ideér har vi! Du kan prova att installera SP1 via en vanlig nedladdning... du får alltså hela paketet ner till din dator och sedan installerar du det som vilket program som helst. Sen skule jag vilja veta om du har liknande problem med andra uppdateringar som kommer via Windows update, eller gäller det bara SP1? Här är i alla fall länk till fristående SP1-uppdatering! http://www.microsoft.com/downloads/details...4a-09146a0ba746 Quote
Loran Posted November 19, 2008 Author Posted November 19, 2008 Det är precis denna fristående SP1 som du hänvisar till som jag laddat ner, men som sagt sen händer ingenting trots alla försök jag gjort att öppna denna fil. Quote
e-son Posted November 19, 2008 Posted November 19, 2008 Det är precis denna fristående SP1 som du hänvisar till som jag laddat ner, men som sagt sen händer ingenting trots alla försök jag gjort att öppna denna fil. Ok... hur ser det ut om du går via Start /Alla program / Windows update... ? Quote
Loran Posted November 19, 2008 Author Posted November 19, 2008 Då blir svaret "det finns inga nya uppdateringar till din dator". Quote
Loran Posted November 19, 2008 Author Posted November 19, 2008 Numinsann händer det saker. Jag gick in och högerklickade på den nerladdade filen och klickade lite längre ner på "kör som administratör". Andra gången lyckades det, och nu håller den på att ladda ner SP 1, vilket ska ta närmare 1 timme. Vi får se hur det lyckas? Just detta att jag måste "köra som administratör" har jag inte råkat ut för tidigare! Kanske någon har en bra förklaring? Quote
Loran Posted November 19, 2008 Author Posted November 19, 2008 Klart! Installationen lyckades! ;D Quote
Recommended Posts