margrehte Posted November 19, 2008 Posted November 19, 2008 Omformaterade datorn förra torsdan och sakta aktiverat sak för sak nyss w.mediaplayer men tvekar om Ati och ccc för datorn funkar ju ändå utan dom, läste att man kan avinstallera ccc men programmen finns inte i program och funktioner.Om jag klickar på Atiikonen så installeras ccc också. Så hur gör jag ??? Fråga 2 :är det normalt att man får hjälp dvs när något behöver åtgärdas på datorn så är det programet blåmarkerat- exempel:när jag nyss klicka på startmenyn så vart standardprogram markerat och när jag titta så var det felinställt så jag fick rätta det,händer tittsom tätt och borde väl vara tacksam men känns som om vi är 2 om datorn så jag får lätt noja.m Quote
ByggareBob Posted November 19, 2008 Posted November 19, 2008 ATI och CCC är drivruitner, och dessa behöver du för att ditt grafikkort skall fungera d v s visa bilden på skärmen., så där skall du inte avaktivera eller avinstallera något. På fråga 2 så förstår jag inte riktigt frågan, men det kan säkert någon annan hjälpa till med. Quote
JoWa Posted November 20, 2008 Posted November 20, 2008 Att uppdatera grafikkortets drivrutiner är bra. CCC (Catalyst Control Center) är dock ett tilläggsprogram som inte är nödvändigt för grafikkortets funktion. Laddar du ned endast Display Driver, medföljer inte CCC. http://ati.amd.com/support/driver.html Quote
margrehte Posted November 20, 2008 Author Posted November 20, 2008 Tack för hjälpen ! Glad ni finns här på forumet.m Quote
Recommended Posts