Gå till innehåll

Problem med ljuddrivrutiner i Windows 7


DAson

Recommended Posts

Har testat Windows 7 Build 6801 på min dator allt gick bra tills jag skulle ha ljudet. Skulle hämta det online drivrutiner alltså, men det gick inte. Fick ta XP drivrutiner men efter ett tag fick jag ljudstörningar ganska störande så då installerade jag tillbaka XP igen. Kan vara bättre att vänta på en färdig Windows 7 produkt.

Betaversioner innehåller ju massa buggar och saknar många drivrutiner. Som sagt vänta på en färdig release.

//DAson

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har inte det kvar men kan ju testa det nån gång som du sa Vistas ljuddrivrutiner jag visste inte det om det funkade men nu vet jag till nästa gång jag testar Windows 7 Pre Beta.

//DAson

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stenis jag tackar dig för att du hjälpte mig med detta problem. Gjirde som du sa installerade Vistas ljuddrivrutiner i Windows 7 och det funkar, jag tackar dig ännu en gång för din hjälp.

//DAson

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag misslyckades med drivrutiner från Windows Update så installerade jag tillbaka dem drivrutiner jag hade förut så fick jag ljudet tillbaka som vanligt igen. Nu är allt frid och fröjd ännu en gång.

//DAson

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...

Har ett Creative Audigy 2 i min W7-maskin. Vid första uppdateringen hittades drivrutiner och dessa installerades. Funkar som normalljud, men när man drar igång musik i mediaplayer så skorrar det en del nån gång per minut... Jag kollade versionsnummret på de installerade drivrutinerna och bestämde mig för att ta hem drivrutinerna till Vista, som är nyare. Packade upp dem och installerade de nya drivrutinerna via enhetshanteraren. Funkar bra men det skorrande ljudet kvarstår.

Fick du bukt med ditt "oljud" DAson?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...