Superlight Posted November 21, 2008 Share Posted November 21, 2008 Sitter här med skolans laptop och jag kan inte komma in på den. Jag får bara upp Novell Client for Windows där man ska skriva sitt användarnamn och kod men mitt fungerar inte som jag vet att det ska göra. Har provat att försöka starta datorn i felsäkert läge men där är det samma sak. Finns det på något sätt att inaktivera Novell Client? Jag vill ha tillbaks den efteråt eftersom jag ska lämna den till skolan sen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
grinders Posted November 21, 2008 Share Posted November 21, 2008 Jag tror att det är bara skolans nät som gäller om du vill komma in på datorn just i de fallet.Har samma system på John Bauergymnasiet då måste vi använda skolans nät för att loggas in först och sen då ändra lösenord inom skolans nät så att datorn kommer ihåg dig.Prova att ändra lösen i skolan ,kanske hjälper. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Superlight Posted November 21, 2008 Author Share Posted November 21, 2008 Okej. Jag trodde att man kunde använda datorn överallt men denna dator är nog bunden till skolan. Får lämna tillbaks den på måndag isåfall. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Superlight Posted November 22, 2008 Author Share Posted November 22, 2008 Jag fick igång den bärbara men om jag vill skapa en trådlös nätverk, hur gör jag då? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
grinders Posted November 22, 2008 Share Posted November 22, 2008 Vad menar du med skapa? Har du en trådlös router och inbyggd WiFi i datorn så är det bara att skriva nyckel ( WAP , WEP ) för att komma in annars är det inställningar i routern som gäller. /grinders Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Superlight Posted November 22, 2008 Author Share Posted November 22, 2008 Var skriver jag WAP, WEP)? Kan vara bra och skriva var jag finner dessa inställningar. Den bärbara datorn har en trådlös nätverskort. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
grinders Posted November 22, 2008 Share Posted November 22, 2008 När du vill ansluta till den trådlösa nätverket frågar datorn efter ett såkallas säkerhetsnyckel ( om nätet är skyddad förstås ). Håll reda på vad har du för nätverksnamn och klicka på den två gånger. Skriv in WAP/WEP nyckel och tryck på Anslut.Vilken nätverksoperatör har du ? /grinders Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts