Gå till innehåll

Hur skapar man ett trådlöst nätverk?


Recommended Posts

Sitter här med skolans laptop och jag kan inte komma in på den. Jag får bara upp Novell Client for Windows där man ska skriva sitt användarnamn och kod men mitt fungerar inte som jag vet att det ska göra. Har provat att försöka starta datorn i felsäkert läge men där är det samma sak. Finns det på något sätt att inaktivera Novell Client? Jag vill ha tillbaks den efteråt eftersom jag ska lämna den till skolan sen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror att det är bara skolans nät som gäller om du vill komma in på datorn just i de fallet.Har samma system på John Bauergymnasiet då måste vi använda skolans nät för att loggas in först och sen då ändra lösenord inom skolans nät så att datorn kommer ihåg dig.Prova att ändra lösen i skolan ,kanske hjälper.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När du vill ansluta till den trådlösa nätverket frågar datorn efter ett såkallas säkerhetsnyckel ( om nätet är skyddad förstås ). Håll reda på vad har du för nätverksnamn och klicka på den två gånger. Skriv in WAP/WEP nyckel och tryck på Anslut.Vilken nätverksoperatör har du ?

/grinders

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...