Gå till innehåll

Filmrecensioner?


CGD

Recommended Posts

Gäst DimensionX

IMDB är mycket bra (rotten tomatoes också). Dessa två är nog de mest innehållsrika ställena som finns för film. Förutsatt att du är van att läsa allt på engelska förstås. Annars är filmtipset ett ganska bra val om du vill läsa allt på svenska istället, sen läggs det kanske lite högre prioritet på just svensk film på en svensk sajt.

Men det finns fler svenska filmsajter med recensioner som jag skall leta upp sen och posta länkar till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jovisst IMDB är mycket bra. Jag använder den regelbundet men den är forfarande amerikansk och det är inte alltid som tycke och smak är lika i USA och Sverige. Därför försöker jag hitta EN svensk sida med filmrecensioner. 

Tidigare har jag under en längre tid vänt mig till just MovieZine. Men nu har de gjort om sin sida och jag hittar bara recensioner för nyare filmer. Det fanns förut en liten sökruta där jag skrev in filmnamnet så kom det upp en liten recension och ett betyg. Moviemix verkar bra. Jag hittar recensentens recension och betyg men även publikens. Publiken kan även skriva omdömen. Liknar faktiskt IMDB.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...