Gå till innehåll

Maskinvaruprofiler i Vista


freddehboy

Recommended Posts

Jo i XP finns det en funktion som heter Marskinvaruprofiler under system där man kan fixa så att två st inlogg. alternativ som man kan välja vid start av Windows!

Den funktionen ser jag inte i mitt Vista så jag undrar hur man får tillgång till den i Vista?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den funktionen tycks inte finnas i Vista... verkar som dom har bakat ihop den med "Användarprofiler". Lösningen verkar alltså vara att skapa ett extra användarkonto och där göra dom förändrade inställningarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Profilerna finns kvar, det är bara det att de inte syns som i XP. Om det är tjänster du är ute efter att inaktivera så kan du fixa det genom att gå in i Tjänster och ta Egenskaper på en tjänst och sedan kolla på någon av flikarna (minns inte vilken) och stänga av den tjänsten specifikt för någon av profilerna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man vill spara datorkraft så testa programmet MzServicesManager. Programmet stänger avv systemtjänster vilka man väljer själva, se själva perfekt programm enligt mig!

Jag letar nu istället efter ett program som kan stänga av och sätta på processer i datorn. Stänga av för mer datorkraft och när man gjort det man ville ha mer kraft. Och sätta på när man är klar!

Vet någon något sådant program?

Vet någon om det finn motsvarande program för av och påsättning av hårdvara?

Med de två programmen skulle man inte behöva något systemkonto!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...