Gå till innehåll

Ansluta från annan dator till hemmanätverk


Recommended Posts

Ja, det var den jag menade...

Grejen med annonym inloggning är att det behövs inget lösenord eller användarnamn...

Har du raderat din tidigare installation av IIS, och börjat på nytt enl anvisningen?

Det bästa är naturligtvis att du har en ren installation av xp, och inte något försök med filkopieringen...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, det var den jag menade...

Grejen med annonym inloggning är att det behövs inget lösenord eller användarnamn...

Har du raderat din tidigare installation av IIS, och börjat på nytt enl anvisningen?

Det bästa är naturligtvis att du har en ren installation av xp, och inte något försök med filkopieringen...

ja, det är en clean install. för innan dess så hade jag installerat windows 7 beta för att testa det lite men det blev ju bara klabb me den. en massa blåskärmar och drivare som inte funkade trots att det var vista drivare så ja, det är en clen install av xp

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fortsätt ett steg i taget... från Konfigurera IIS

det har jag redan gjort. jag satt precis och funderade lite på om det skulle vara lönsamt att göra en install av Windows Server 2003 och sedan konvertera om den till att agera som en workstation. för nu är det ju så att jag studerar på gymnasiet och då har jag ju csn kortet. på csnkortet.se har dom ju gratis utvecklingsverktyg. och dom sammarbetar ju med Microsoft DreamSpark. Microsoft DreamSpark, där kan man ladda ner utvecklingsverktyg såsom Windows Server 2003/2008 Standard Edition, SQL server och allt vad det nu heter LAGLIGT och GRATIS. Så det kanske hade varit lönsamt att ladda ner och slänga in windows server 2003 standard edition iochmed att där är IIS allaredan konfigurerat. eller vad tror ni? eller ska man fortsätta med XPn och försöka få till det där?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ladda hem 2003, nu när du kan det... eller 2008 för den delen, vilken som.

Du kan fortfarande arbeta på den, även om den är serverinstallerad.

jag testar 2003 först för den tar mindre än 2008(syftar på ram då). funderar på att installera server 2008 på min bärbara som jag ska få till jul(Toshiba Satelite A300D-15C, AMD Athlon X2 Dual-Core-processor QL-60, 3,072 MB DDR2 RAM (800 MHz), maximala expansionsmöjligheter : 8,192 MB) då serveros är snabbare och stabilare

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ladda hem 2003, nu när du kan det... eller 2008 för den delen, vilken som.

Du kan fortfarande arbeta på den, även om den är serverinstallerad.

har redan laddat ner server 2003. ska testa det först och sen kanske jag uppgraderar till server 2008

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ladda hem 2003, nu när du kan det... eller 2008 för den delen, vilken som.

Du kan fortfarande arbeta på den, även om den är serverinstallerad.

har laddat hem och installerat windows server 2003 standard edition med Service Pack 2. skapade en kombinerad mapp för installationsfiler för olika program och en testmapp. alltså en kombinerad test och installationsfilermapp. iallafall, och så lade jag till den för webbdelning. alltså genom att högerklicka på mappen och väljer sedan properties(har den engelska versionen av windows server 2003). sedan klickar man på web sharingfliken, share this folder. sedan väljer man vilka attributer man vill använda för mappen och ok. sen så testade jag att gå in i webbläsaren och skriva http://localhost/. det gick inte och då testade jag att skriva http://localhost/default.htm men det fungerade heller inte. den säger bara att sidan inte kan hittas. och testar jag sedan att lägga till portnummret så säger den att jag ej har behörighet att visa sidan.  något jag har missat?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Naturguiden

har gått tillbaka till xp nu för att jag fick ju inte till det i server 2003. testade HTTP File Server som någon av er tipsade om och den verkar fungera perfekt. så jag tror jag använder det istället

Trevligt att något som jag tipsar om går hem hos andra också... perfekt kan man säga att detta lilla program är... perfekt när frugan vill ha filer , hon bara knappar in ip adressen och hämtar det hon vill ha..

Lycka till med hfs

Hör av dig om du får problem

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har gått tillbaka till xp nu för att jag fick ju inte till det i server 2003. testade HTTP File Server som någon av er tipsade om och den verkar fungera perfekt. så jag tror jag använder det istället

Trevligt att något som jag tipsar om går hem hos andra också... perfekt kan man säga att detta lilla program är... perfekt när frugan vill ha filer , hon bara knappar in ip adressen och hämtar det hon vill ha..

Lycka till med hfs

Hör av dig om du får problem

ja det verkar faktiskt vara ganska enkelt. bara skriv in rätt portnummer så att man kan komma åt servern från nätet och så är det färdigt. man är igång med http file server på nolltid. men jag hör av mig om några problem uppstår. en liten fråga. kan man inte ställa in programmet måste kräva korrekt användarnamn och lösen för att kunna komma åt filerna?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Naturguiden

har gått tillbaka till xp nu för att jag fick ju inte till det i server 2003. testade HTTP File Server som någon av er tipsade om och den verkar fungera perfekt. så jag tror jag använder det istället

Trevligt att något som jag tipsar om går hem hos andra också... perfekt kan man säga att detta lilla program är... perfekt när frugan vill ha filer , hon bara knappar in ip adressen och hämtar det hon vill ha..

Lycka till med hfs

Hör av dig om du får problem

ja det verkar faktiskt vara ganska enkelt. bara skriv in rätt portnummer så att man kan komma åt servern från nätet och så är det färdigt. man är igång med http file server på nolltid. men jag hör av mig om några problem uppstår. en liten fråga. kan man inte ställa in programmet måste kräva korrekt användarnamn och lösen för att kunna komma åt filerna?

Starta programmet.

Högerklicka på huset eller mappen du vill ha lösenord på.

Välj: Set user/pass

Välj detta så måste jag om du skickar en länk till mig ange user /lösen för att få ladda ner... filen

Man kan även göra så att den man skickar länk till även kan ladda upp en fil till dig...

Samma början fast upload lägre ner i höger klick på huset

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har gått tillbaka till xp nu för att jag fick ju inte till det i server 2003. testade HTTP File Server som någon av er tipsade om och den verkar fungera perfekt. så jag tror jag använder det istället

Trevligt att något som jag tipsar om går hem hos andra också... perfekt kan man säga att detta lilla program är... perfekt när frugan vill ha filer , hon bara knappar in ip adressen och hämtar det hon vill ha..

Lycka till med hfs

Hör av dig om du får problem

ja det verkar faktiskt vara ganska enkelt. bara skriv in rätt portnummer så att man kan komma åt servern från nätet och så är det färdigt. man är igång med http file server på nolltid. men jag hör av mig om några problem uppstår. en liten fråga. kan man inte ställa in programmet måste kräva korrekt användarnamn och lösen för att kunna komma åt filerna?

okej. har jag fattat detta rätt? om till exempel jag ger dig adressen till min server och du går in på min server så kan du se mina filer på servern, men om du vill ladda ner filen så måste du ange korrekt lösen och användarnamn.

Starta programmet.

Högerklicka på huset eller mappen du vill ha lösenord på.

Välj: Set user/pass

Välj detta så måste jag om du skickar en länk till mig ange user /lösen för att få ladda ner... filen

Man kan även göra så att den man skickar länk till även kan ladda upp en fil till dig...

Samma början fast upload lägre ner i höger klick på huset

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...