Gå till innehåll

Vad kan Sisoft sandra mena med detta?


Silenz

Recommended Posts

Får halvkrassa test resultat med mina Corsair 2x2048gb i Sisoft (Vista 32bit)

Längst ned efter testen står detta

Warning W5010 : Cannot use large page memory pages due to lack of privileges.

Fix: Use the Local Security Policy to give yourself lock memory pages privilege.

Large memory pages greatly improve performance when large memory blocks are allocated.

Någon som har nåt tips om var jag skulle kunna utföra dessa ändringar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det första jag kommer att tänka på är... Har du högerklickat programmet och kört det som Administratör ?

Du bör ju inte behöva pilla i säkerhetsinställningarna, men annars finns detta under:

Start -Alla program - Administrationsverktyg - Lokal säkerhetsprincip. (Se bild).

Här finns redan rättigheterna hör en massa användare, blaa. Administrator.

Du kan lägga till dig själv men detta är som sagt onödigt för ett privilegierat konto.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Svara gärna på frågor innan du ställer fler...  ;)  ...för du skall inte behöva ändra något.

Har du högerklickat programmet och kört det som Administratör ?

Kör du möjligen Vista Basic som eventuellt saknar detta verktyg !?

%SystemRoot%system32secpol.msc /s

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo jag har angett det som adminstratör men det ger samma felmeddelande efter test.

Kör Vista Premium 32bit

Verkar inte ha Lokal säkerhetsprincip

Vet inte om jag installerade om Vista sen jag tog bort mina 2x1024mb och stoppade i 2x2048mb

vet inte vart men läste nångonstanns att vista läser av minne medmera så man utnyttjar det inte fullt om man inte installerar om

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Windows (Vista & XP m.fl.) tar automatiskt del av befintligt minne utan manuella åtgärder.

Du skall komma åt Lokala säkerhetsprinciper genom att köra kommandoraden jag angav.

Men har du kört som Administratör så har du redan privilegiet som efterfrågas !?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

67.48%     Ind Buff'd iSSE2 Memory Bandwidth   11.24GB/s

66.96%     Float Buff'd iSSE2 Memory Bandwidth 11.15GB/s

16.66GB/s   Maximum Memory Bus Bandwidth

Även jag får detta: Warning W5010 : Cannot use large page memory pages due to lack of privileges.

                             Fix: Use the Local Security Policy to give yourself lock memory pages privilege.

                             Large memory pages greatly improve performance when large memory blocks are allocated.

Jag har lagt in min användare i båda dessa Lokala Rättighetsprinciper, utan någon skillnad i testen (+omboot)

Låsa sidor i minnet

Med den här säkerhetsinställningen bestäms vilka konton som kan lagra data i det fysiska minnet med hjälp av en process som hindrar systemet från att sidindela data till det virtuella minnet på disken. Om du använder det här privilegiet kan systemets prestanda påverkas påtagligt eftersom mängden tillgängligt RAM-minne (Random Access Memory) minskar.

Standardvärde: Inget.

Justera minneskvoter för en process

Med det här privilegiet bestäms vem som kan ändra hur mycket minne som får användas av en process.

Den här användarrättigheten definieras i grupprincipobjektet för standarddomänkontrollanten och i den lokala säkerhetsprincipen på arbetsstationer och servrar.

Obs! Privilegiet är användbart vid systemjusteringar men det kan missbrukas, t.ex. för DoS-attacker.

Standardvärde: Administratörer

Lokal tjänst

Nätverkstjänst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok har är värdena på mina minnen (800mhz dual mode CL 5) P35 chipset. Allt oklockat

60.84% Ind Buff'd iSSE2 Memory Bandwidth  5.08Gb/s

60.93    Float Buff'd iSSE2 Memory Bandwidth 5.08Gb/s

            Maximum Memory Bus Bandwidth 12.53Gb/s

            chipset Maximum bus bandwidth 8.34Gb/s

Så dom 60% ca jag får av totala bandbredden måste vara av den maximala  chipset bandbredden.

Ser dessa värden normala ut?

finns inte mer än en P 35 chipset med ddr 2 ram att jämföra mot och den ligger ca 400 mb över i båda testerna.

Mycket tack för att du kolla det där med varningen Waxinator ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...