Gå till innehåll

Aero Peek?


Gurra101

Recommended Posts

Vad är detta? Hitta något program som skulle ta fram detta i Build 6801 men finns detta i 6956 utan att man behöver köra detta program?

http://www.vista123.net/content/windows-7-...o-use-aero-peek

Och vad finns det mer för roligt att ta fram är inte så insatt i vad allt nytt heter och hur det ser ut elller vad det gör :) Men roligt med det nya är det :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aero Peek är den nya Thumbnail-funktionen när du håller musen över Superbar och får miniatyrer för alla öppna fönster. Inget speciellt alls mer än att den visar alla flikar som är aktiva i ett och samma IE-fönster... Just det sistnämnda är något man snabbt blir beroende av, dock...

// Mange

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nja, Aero Peek är inte alls en thumbnail-funktion utan tar det ett steg längre. Om du för musen över Internet Explorer visas alla öppna flikar i miniatyrfönster. Där kommer Aero Peek in i bilden för då du för musen övern miniatyrbilderna kommer de fönstrena att visas i sin helhet fast utan att bli aktiva. När du för musen över andra flikar i miniatyrvyn så visas dessa i sin helhet. Växlingen mellan dessa fönster går på nolltid och det är en riktigt bra funktion om man vant sig vid den. Funderar på att kanske göra en video av den för att verkligen visa hur det fungerar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite off topic men jag undrar om man kan ändra tiden det tar för en thumbnail att komma upp till 0?

Vill helst inte behöva vänta för att se vilka fönster jag har uppe som har med Windows Explorer att göra. Jag vet att man kan klicka med musen för o snabbt få fram thumbnailsen men då är det buggigt på det sättet att thumbnailsen inte försvinner om man inte väljer något.

Så jag vill få fram thumbnailsen fort utan att behöva klicka med musen, inställning..?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nja, Aero Peek är inte alls en thumbnail-funktion utan tar det ett steg längre. Om du för musen över Internet Explorer visas alla öppna flikar i miniatyrfönster. Där kommer Aero Peek in i bilden för då du för musen övern miniatyrbilderna kommer de fönstrena att visas i sin helhet fast utan att bli aktiva. När du för musen över andra flikar i miniatyrvyn så visas dessa i sin helhet. Växlingen mellan dessa fönster går på nolltid och det är en riktigt bra funktion om man vant sig vid den. Funderar på att kanske göra en video av den för att verkligen visa hur det fungerar!

Jo... du utvecklade det betydligt bättre än mig... men det var en början  ;)... hehe

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...