AtaPulja Posted December 15, 2008 Share Posted December 15, 2008 Hej! Det är så att jag har tänkt köpa laptop och vill ha internet på den. Jag har redan en data, bredband från comhem och modem som heter Webstar. I den modemet så har jag både internet och telefoni inkopplade. Hur ska man koppla router till bredbandet? Och vilken router är bra? Hur funkar alltihop? Är det bara koppla in router till bredbandet? Hur? Tack Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adnerzzon Posted December 17, 2008 Share Posted December 17, 2008 Hej!Det är så att jag har tänkt köpa laptop och vill ha internet på den. Jag har redan en data, bredband från comhem och modem som heter Webstar. I den modemet så har jag både internet och telefoni inkopplade. Hur ska man koppla router till bredbandet? Och vilken router är bra? Hur funkar alltihop? Är det bara koppla in router till bredbandet? Hur? Tack D-Link har bra produkter. Vilka som är bra eller inte vet jag inte. De D-link jag har ägt innan har funkat bra i varje fall. Du kopplar MODEMET till ROTUERN och sedan från ROUTERN vidare till datorerna. Dator 1 på port 1, dator 2 på port 2 osv. Inte så svårt. Manual får du med produkten annars. /Anderzzon Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts