Gå till innehåll

Vista bootar inte, BOOT-filer saknas


Appcon

Recommended Posts

Komputtern startar inte längre från C utan omstart måste göras från recoveryskivan där jag anger att recovery startas från recovery-partitionen D.

Recov-CD har 2 bootfiler under BOOT som jag gissar också borde ligga under C:windowsboot.

Hur återställer man ordningen? Fullständig "patron ur" känns otänkbart. Att brutalt flytta dessa filer från CDn till C:windowsboot tillåtes naturligtvis inte - så finns det några knep?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har försökt alla  för mig varianter så reparation har jag också (utan framgång) testat. Jag har en OEM installation på min HP Pavilion så någon originalskiva (Vista) har jag inte. HP-supporten gör det lätt för sig och säger att jag går till ruta ett & gör en ominstallation. Problemet har jag haft i flera månader men nu börjar det bli tungt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har försökt alla  för mig varianter så reparation har jag också (utan framgång) testat. Jag har en OEM installation på min HP Pavilion så någon originalskiva (Vista) har jag inte. HP-supporten gör det lätt för sig och säger att jag går till ruta ett & gör en ominstallation. Problemet har jag haft i flera månader men nu börjar det bli tungt.

Mjoo.... HP är väl inte direkt kända för att supporta sina produkter på bästa sätt! Man verkar resonera som så, att när varan väl är såld så övergår allt ansvar till kunden! Men oavsett det... så skall du kunna göra den startreparation jag visar på, även från en recoveryskiva... det behövs alltså ingen original Vista-skiva. Är det möjligen så att du inte ens har en riktig recoveryskiva? Du kan i så fall ladda ner ett brännbart exemplar, fullt lagligt, från nedanstående länk. Den är visserligen på engelska, men jag har själv användt den för att reparera svenska installationer.... om det är det du har.

http://neosmart.net/blog/2008/windows-vista-recovery-disc-download/

OBS! Du behöver en Torrentklient för att ladda ner .iso-filen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej alla ni som läser detta ni skall veta att "e-son" nu förtjänar all min respekt!

HOPPAS NÅGON FRÅN HP SUPPORT LÄSER OVANSTÅENDE OCH TAR LÄRDOM!!!!!!

Det som HP, efter alla mina kontakter, INTE lyckats med det fixar e-son.

Efter att jag laddat ned skivan & fixat till en CD så tog det bara minuter tills dess att maskinen var kurant igen. Trodde inte mina ögon så jag botade om 3 gånger & YES nu funkar det igen.

e-son:        Ett MYCKET STORT TACK för din vägledning som gav resultat!

HP Support: Klarar ni inte av att ge säkra svar - hänvisa åtminstonde till "ALLTOMXP & ALLTOMVISTA"

En God Jul och ett Gott Nytt År önskar jag dig e-son

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...