Gå till innehåll

Problem med Windows Installer


Sanne

Recommended Posts

Hej

Jag har problem med Windows Installer.

Jag formaterade om min dator i Augusti och efter det installerade jag Office paketet. Jag har orginal Windows XP som följde med när jag köpte min dator.

Problemet är att då jag skall installera ett program som använder sig av windows installer får jag upp felmeddelandet :

"Tjänsten Windows installer kunde inte användas. Detta kan ske om Windows körs i felsäkert läg eller om Windows Installer inte installerats korrekt. Kontakta supportpersonal om du behöver ytterligare hjälp."

Dessutom startas windows installer varenda gång jag startar datorn. Då kommer det upp en ruta där det står "förbereder installation".  Jag har ingen aning vad det är den förbereder för.. det har varit så sedan jag installerade office i augusti...

Jag har skrivit services.msc i Kör och valt att programmet skall startas automatiskt. Efter det startade jag om min dator.  Funkar fortfarande inte.. Jag gjorde ett försök till att installera Windows installer clean up.. det funkade inte heller för samma felmeddelande kom upp.. Jag har stängt av antivirus och brandvägg och testat.. innan dess virus scannade jag datorn med F-secure och inga virus fanns... 

Nu vet jag inte vad mer jag skall göra...   Har ni några tips???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1. Gå till C:Windowssystem32 och kontrollera så att du har en fil som heter Msiexec.exe där!

2. Ladda ner filen "Msiex.reg" som jag bifogar! Dubbelkicka på filen och godkänn registerändringen!

3. Starta om datorn till "felsäkert läge"!

4. I felsäkert läge går du till Start / Kör och skriver msiexec /regserver i textboxen och trycker OK! Observera blanksteget mellan "msiexec" och "/regserver"

5. Starta om datorn till normalläge och prova om Windows Installer fungerar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...