Manneman Posted December 18, 2008 Share Posted December 18, 2008 Jag kör Vista på dotterns dator. Har nu installerat Office 2007 Studenutgåva på den och gick därefter in och skulle uppdatera datorn med bl a de panikpatchar som fanns för IE8. Under tillgängliga uppdateringar såg jag en massa uppdateringar till det nyinstallerade Office 2007. Tyvärr så valjde jag att bortse ifrån Microsoft Update och bara köra Windows Update. Nu inser jag mitt misstag och vill ha tillbaka Microsoft Update för att kunna hålla Office uppdaterat. Jag klickar då på den gulmarkerade raden längst ner (med den gula glödlampan) "Hämta uppdateringar för andra produkter"... ett IE8 fönster öppnas men sen händer inget... tom sida och det står och växlar mellan två olika adresser... Vad kan jag göra för att återfå Microsoft Update i Vista? Mvh // Mange Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted December 18, 2008 Share Posted December 18, 2008 Starta windows update och tryck på "Ändra inställningar" i vänstermenyn... längst ner har du "Uppdateringstjänst"! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manneman Posted December 18, 2008 Author Share Posted December 18, 2008 Nej... det står faktiskt inte det hos mig....Jag har bara alternativen för automatiska uppdateringar samt om det ska inkludera rekommenderade uppdateringar. Sen är där inget mer... Mange Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted December 18, 2008 Share Posted December 18, 2008 Nej... det står faktiskt inte det hos mig....Jag har bara alternativen för automatiska uppdateringar samt om det ska inkludera rekommenderade uppdateringar. Sen är där inget mer... Skumt.... kan inte se någon anledning till att den inte skulle vara med! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magnus Simonsson Posted December 18, 2008 Share Posted December 18, 2008 Prova att följa stegen på sidan How to enable and to disable Microsoft Update. Se http://support.microsoft.com/kb/901037 Om jag inaktiverar Microsoft Update genom att avmarkera kryssrutan ovan och sedan följer stegen på den sidan så kan jag enkelt aktivera igen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Naturguiden Posted December 18, 2008 Share Posted December 18, 2008 Hej Manneman kolla här Öppna Office tex word 1. Klicka i cirkeln uppe i vänstra hörnet 2. välj där längst ner word-alternativ 3. sedan i nästa ruta resurser 4. Till höger där finner du nog vad du söker skulle jag tro Lycka till Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manneman Posted December 19, 2008 Author Share Posted December 19, 2008 Hej Mannemankolla här Öppna Office tex word 1. Klicka i cirkeln uppe i vänstra hörnet 2. välj där längst ner word-alternativ 3. sedan i nästa ruta resurser 4. Till höger där finner du nog vad du söker skulle jag tro Lycka till Ditt sätt är samma som Magnus Simonsson ger i svaret ovanför ditt. När ActiveX-kontrollen är installerad får jag felmeddelande "Felnummer: 0x80070002"... Ska kolla närmare på detta... Har nu kollat över felmeddelandet och följt instruktionerna från Microsoft... känns lite läskigt då lösningen gäller Windows XP. Vista använder ju en annan Windows/Microsoft Update... Mange Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts