nick Posted December 19, 2008 Share Posted December 19, 2008 Hej på er.En väldigt irriterande sak som inträffar i princip hela tiden är att storleken på ikonerna i mina mappar ändrar sig,allt från liststorleken till dom största ikonerna,Det första jag måste göra allt som oftast är att ändra storleken som jag vill ha den.Finns det ingen sparfunktion någonstans för innehållet i mapparna?.Mvh Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BennyLindahl Posted December 19, 2008 Share Posted December 19, 2008 Hej Jag vet inte om detta funkar för alla, men jag markerar en ikon på skrivbordet, trycker ned Ctrl tangenten och scrollar med mushjulet. Kanske bara gäller Logitech´s tangentbord?? Annars finns det ett bra program som heter TuneUp, där kan man ändra på ikonerna. mvh / Benny Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted December 19, 2008 Share Posted December 19, 2008 Hej på er.En väldigt irriterande sak som inträffar i princip hela tiden är att storleken på ikonerna i mina mappar ändrar sig,allt från liststorleken till dom största ikonerna,Det första jag måste göra allt som oftast är att ändra storleken som jag vill ha den.Finns det ingen sparfunktion någonstans för innehållet i mapparna?.Mvh Det där har med Vista´s svårigheter att "komma ihåg" mappinställningarna att göra! Kolla länken nedan! Tycker du det är jobbigt att rota i registret, så kan du ladda ner min bifogade .reg-fil BagMRUSize20k.reg, så gör den jobbet åt dig. Bara dubbelklicka på filen och godkänn registerändringen! http://www.tipsomvista.se/windows-vista/fi...rt-i-vista.html Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tub Posted December 19, 2008 Share Posted December 19, 2008 det är väl samma i xp som i vista har jag för mig i så fall öppna en mapp ställ in dom ikoner du vill ha / menyraden /verktyg /mappalternativ /visning /använd i alla mappar sen finns det ett inlägg någonstans här på forumet med ett registerhack som utökar hur många mappars visningsalternativ som hålls i minnet (var det inte eson ??) jo det var det skriver så långsamt tub Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
nick Posted December 19, 2008 Author Share Posted December 19, 2008 Ja,e-son...om det här fungerar så är det guld värt,STORT TACK.Nick Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts