Jump to content

Ombytliga ikoner !

nick

Recommended Posts

Hej på er.En väldigt irriterande sak som inträffar i princip hela tiden är att storleken på ikonerna i mina mappar ändrar sig,allt från liststorleken till dom största ikonerna,Det första jag måste göra allt som oftast är att ändra storleken som jag vill ha den.Finns det ingen sparfunktion någonstans för innehållet i mapparna?.Mvh

Hej på er.En väldigt irriterande sak som inträffar i princip hela tiden är att storleken på ikonerna i mina mappar ändrar sig,allt från liststorleken till dom största ikonerna,Det första jag måste göra allt som oftast är att ändra storleken som jag vill ha den.Finns det ingen sparfunktion någonstans för innehållet i mapparna?.Mvh

Det där har med Vista´s svårigheter att "komma ihåg" mappinställningarna att göra! Kolla länken nedan!   ;)  Tycker du det är jobbigt att rota i registret, så kan du ladda ner min bifogade .reg-fil BagMRUSize20k.reg, så gör den jobbet åt dig. Bara dubbelklicka på filen och godkänn registerändringen!

http://www.tipsomvista.se/windows-vista/fi...rt-i-vista.html

det är väl samma i xp som i vista har jag för mig

i så fall öppna en mapp ställ in dom ikoner du vill ha / menyraden /verktyg /mappalternativ /visning /använd i alla mappar

sen finns det ett inlägg någonstans här på forumet med ett registerhack som utökar hur många mappars visningsalternativ som hålls i minnet (var det inte eson ??)

jo det var det skriver så långsamt

tub