Gå till innehåll

Ombytliga ikoner !


nick

Recommended Posts

Hej på er.En väldigt irriterande sak som inträffar i princip hela tiden är att storleken på ikonerna i mina mappar ändrar sig,allt från liststorleken till dom största ikonerna,Det första jag måste göra allt som oftast är att ändra storleken som jag vill ha den.Finns det ingen sparfunktion någonstans för innehållet i mapparna?.Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

Jag vet inte om detta funkar för alla, men jag markerar en ikon på skrivbordet, trycker ned Ctrl tangenten och scrollar med mushjulet. Kanske bara gäller Logitech´s tangentbord??

Annars finns det ett bra program som heter TuneUp, där kan man ändra på ikonerna.

mvh / Benny

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej på er.En väldigt irriterande sak som inträffar i princip hela tiden är att storleken på ikonerna i mina mappar ändrar sig,allt från liststorleken till dom största ikonerna,Det första jag måste göra allt som oftast är att ändra storleken som jag vill ha den.Finns det ingen sparfunktion någonstans för innehållet i mapparna?.Mvh

Det där har med Vista´s svårigheter att "komma ihåg" mappinställningarna att göra! Kolla länken nedan!   ;)  Tycker du det är jobbigt att rota i registret, så kan du ladda ner min bifogade .reg-fil BagMRUSize20k.reg, så gör den jobbet åt dig. Bara dubbelklicka på filen och godkänn registerändringen!

http://www.tipsomvista.se/windows-vista/fi...rt-i-vista.html

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det är väl samma i xp som i vista har jag för mig

i så fall öppna en mapp ställ in dom ikoner du vill ha / menyraden /verktyg /mappalternativ /visning /använd i alla mappar

sen finns det ett inlägg någonstans här på forumet med ett registerhack som utökar hur många mappars visningsalternativ som hålls i minnet (var det inte eson ??)

jo det var det skriver så långsamt

tub

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...