Gå till innehåll

[LÖST] Aktivitetsfältet (Startraden) borta


legenden29

Recommended Posts

Nu har det hänt något konstigt i min dator! Startraden längst ner på sidan, som brukar komma fram om man för muspekaren långt ner, är helt borta! Jag kan inte växla användare eller släcka ner datorn den vägen längre. Jag kan inte heller se vilka internetsidor jag har uppe, eller hitta igen dem om jag minimerar dem. Vad kan jag ha gjort för fel? Jag är helt novis på datorer.....

Ämnet redigerat av Mickilina, har förtydligat ämnet/rubriken

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har inte min xp maskin igång men om du öppnar kontrollpanelen och letar efter aktivitetsfältet

så kan du prova att bocka ur dölj aktivitetsfältet automatikt

då borde aktivitetsältet dyka upp igen

tub

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har försökt gå in på kontrollpanelen men datorn svarar inte när jag klickar på ikonen för "Sktivitetsfältet och startmenyn". Andra ikoner reagerar när klickar på dem men inte den här. Själva sidan blir bara grå i raden högst upp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du håller ner Windows tangenten (mellan vänstra Ctrl och Alt), poppar inte Startmenyn upp då, så du kan högerklicka på den, och välja Egenskaper, och där hindra Aktivitetsfältet att dölja sig automatiskt?

/Staken!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det händer inte ett smack när jag håller nere den knappen. Jag testade dock att öppna ett nytt konto o då fanns raden där nere så jag antar att jag får flytta över allt mitt till ett nytt konto o radera det gamla. Himla massa jobb men jag vet inte hur jag ska få fram den annars. Tack för att ni hjälper mig!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det händer inte ett smack när jag håller nere den knappen. Jag testade dock att öppna ett nytt konto o då fanns raden där nere så jag antar att jag får flytta över allt mitt till ett nytt konto o radera det gamla. Himla massa jobb men jag vet inte hur jag ska få fram den annars. Tack för att ni hjälper mig!

Vågar du inte prova att reparera med verktyget jag länkar till? Jag har tittat på det i testmiljö, och det bör fungera. Det är i princip en samling med script som återställer eller "tweakar" bl.a aktivitetslisten! Scriptet som återställer aktivitetslisten kan även laddas ner separat, på länken nedan!

http://www.kellys-korner-xp.com/regs_edits...ktop_fixall.vbs

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kör scriptet jag länkar då.... det kan inte göra något annat än att återställa aktivitetslisten! Hela programmet kan göra mer, men det behöver du säkert inte! Bara klicka igång scriptet så sköter det sig självt. Omstart kan krävas efteråt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet du e-son, det funkade!!! Tusen tack! Vilken pärla du är! Nu ska jag fixa till bonusbarnens sida oxå, som har samma fel! Vad kan ha hänt, du allsmäktige, har du någon aning? TUSEN TACK!!!!

Ja något virusliknande, alltså malware av något slag, ligger nog nära till hands! Ta och starta en undersökning med hjälp av instruktionerna på nedanstående sida... även det sista som gäller HiJackThis!

http://www.alltomxp.se/forum/index.php?topic=11094.0

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...