Gå till innehåll

Omstarter utan anledning?


RvD

Recommended Posts

Hej

Har fått ett ganska tokigt problem med min sons dator (FSC P4 3,2HT, 1GBRam, Ati x600).

Datorn började härom dagen att starta om sig själv utan att gå via "blåskärm", omstart kan ske efter 30min eller 2min. Efter omstarten så får jag ej upp någon fel information.

Har provat att göra systemåterställning utan att lyckas.

Det som är gjort på sista tiden är: Win update, 2 misslyckade ( .NET), via Win Update även grafikdrivrutiner ( nu avinstallerade, gamla drivisar inlagda ).

Någon som har en eller flera bra lösningar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det blir säkert blåskärm, fast du hinner inte se den! Stäng av automatisk omstart så kan du läsa skärmen i lugn och ro! Tryck [Windowstangenten]+[Pause/Break].... fliken "Avancerat"...tryck på "Inställningar" under "Start och återställning"... bocka ur "Starta om automatiskt". Låt dom andra vara ibockade, så kan du göra en dumpanalys enligt guiden på nedanstående länk!

http://www.tipsomvista.se/guider/95-felsoe...n-beror-pa.html

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att se felloggen, klicka på startmenyn, gå vidare till Hjälp och support; därifrån till "verktyg om du vill se information om din dator och diagnosticera problem". klicka på "Avancerad systeminformation",

där kan du sen klicka på "Visa felloggen". Där skall du ha en lista på alla systemfel. Lycka till.

                                                       

                                                                                             

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för era snabba inlägg och tips.

Har provat de båda tipsen och finner ingen aktuell information, det som finns att se i felloggen är ett par månader gammalt.

Jag har bockat ur "Starta om automatiskt".  Men maskinen dyker ändå, det blir bara svart och när Windows startar upp så finns det ingen "dump" -fil, eller några felmeddelanden, den startar upp "normalt"

Kan tillägga att jag idag har köpt ett nytt enklare grafikkort och testar med det.

Mvh RvD

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...