Gå till innehåll

Windows 7 64 vs andra filer


CGD

Recommended Posts

Jag har idag en XP Pro 32. Systemet och alla program ligger på en egen hårddisk. Jag tänkte byta ut den disken mot en tom och installera Windows 7 där för att kunna se lite vad det är och vad mina gamla program tycker om både Windows 7 och 64 bitars system. Men jag har fler hårddiskar med alla mina sparade filer. Dokument, mp3, bilder, filmer och allt annat. Kommer dessa filer att påverkas av att köas under Windows 7. Är det helt tryggt att koppla in dessa diskar.

Men vilken Windows 7 är det som Microsoft låter oss ladda ner? Hittade svar, roughly equivalent the Ultimate edition of Windows Vista

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Filerna du har kommer inte att påverkas men om du läst på så vet du att du måste installera en uppdatering om du inte vill få dina MP3-filer korrupta, då det är en bugg i betan. Det är alltid en risk att betatesta något men är du beredd att ta den och ser till att ha det du vill ha sparat säkerhetskopierat så ser jag inga hinder.

Det är Ultimate-versionen av Windows 7, varför MS försöker likna den vid Vista Ultimate är för mig en gåta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har inte läst på för det var först idag som jag fick ett intresse för att pröva sjuan. Brukar inte vara så intresserad utav betaprodukter. Så det var bra att du nämnde MP3 buggen. Tack för det! Jag kopplar ur alla diskar utom den tomma jag tänkt mig för Windows 7. Där kan jag då också installera de få program som jag skulle vilja ha med till både 64 bitars och Windows 7.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...