Kent Posted January 12, 2009 Share Posted January 12, 2009 Nån som vet vilken drive som saknas i dumpen nedan, jag tror det är ljudkortet?! Den på Gigabytes sajt passar inte. Jag får högre prestanda-siffror i w7-betan på allt, (glädjekalkyl) MEN disktransfern är lägre än i vistan, vad har ni för värde där? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
waxinator Posted January 12, 2009 Share Posted January 12, 2009 Jag har för mig att "SM Bus" ingår bland Systemenheter. Sätt in din moderkorts skiva och låt Enhetshanteraren söka där. Prestanda betyget för disken har minskats i Windows 7 jämfört med Windows Vista. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kent Posted January 12, 2009 Author Share Posted January 12, 2009 Jag har för mig att "SM Bus" ingår bland Systemenheter. Sätt in din moderkorts skiva och låt Enhetshanteraren söka där.Prestanda betyget för disken har minskats i Windows 7 jämfört med Windows Vista. Aha okej.. jag får testa med skivan imorrn, ligger på jobbet. Bara det inte är nåt med chipset som fattas. Då blir jag sur. Disken ja.. en annan kille posta sin prestandadump, han hade 5.9, som har i Vistan. Därav blev jag fundersam på drivern som fattas - tack för svar så länge. kentan säger godnatt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cjb Posted January 12, 2009 Share Posted January 12, 2009 Får du inte bort frågetecknet i enhetshanteraren med moderkorts skivan så kör en windows update, det löste problemet för mig. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manneman Posted January 12, 2009 Share Posted January 12, 2009 Nån som vet vilken drive som saknas i dumpen nedan, jag tror det är ljudkortet?!Den på Gigabytes sajt passar inte. Jag får högre prestanda-siffror i w7-betan på allt, (glädjekalkyl) MEN disktransfern är lägre än i vistan, vad har ni för värde där? Jag rapporterade detta som en bugg redan i 6956. Jag hade INGET utropstecken i enhetshanterare men fick jättelågt värde på just diskhanteringen. Jag fick tipset att uppgradera en controller med Vista-drivisar. Det gev några points i mitt index men inte så jag är nöjd. För övrigt har jag fått betydligt högre värde i mitt index i Windows 7. Trist att det bestäms av det lägsta värdet när alla ligger över 6 och diskhantering ligger på 3.9... Datorn är ändå snabb som ögat, så jag förväntar mig att det är en bugg i slutändan. Mange Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts