Gå till innehåll

WEI problem


Mangan

Recommended Posts

Problemet med WEI är att jag inte kan uppdatera indexet, när jag tryckt uppdatera börjar den jobba och sen när den är nästan klar stannar det och en ruta med denna text kommer:

"Det går inte att slutföra utvärdering. Det gick inte att slutföra utvärdering eller annan åtgärd. Detta beror på att ett fel returnerades av operativsystemet, en drivrutin eller någon annan komponent."

Jag har inte gjort någonting med datorn mer är hämtat nya drivrutiner till grafikkort mm.

I Winsat loggen hittar jag dessa strängar på dagens datum 16/1:

"139262 (3668) - winsat\main.cpp:1161: > Running Assessment: media '-input {winsatencode.wmv} -encode {winsat.prx}'

139605 (3668) - winsat\main.cpp:1430: > Assessment FAILED due to an error"

Datum innan detta har dessa inte varit något problem.

Är det något med WMP eller någon codec eller vad kan det vara? Väldigt tacksam för all hjälp jag kan få!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det hjälpte inte, jag har inga värden heller i prestandainformationen.

"Windows Experience Index för datorn har inte etablerats ännu." Sen är det tomt i kolumnen där värdena ska stå, och när jag sen när jag trycker på knappen "Klassificera den här datorn" så går det en stund sen blir det samma fel igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har möjligen inte Pinnacle Studios installerat på datorn minns att det ställde till med trubbel för mig när jag körde det. Blev ungefär som för dig att man inte kunde uppdatera Experience index. Tror att Pinnacle installerar nån egen wmv codec eller något sånt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...