Gå till innehåll

Ny dator 17 fps i wow!


gorling

Recommended Posts

Hej alla glada! jag har köpt en ny dator! (https://www.inet.se/datorer/stationaera/hp-pavilion-a6622/1968468/) och alla saker i den är nästan 3 gånger så bra som i min förra! det enda som var lite sämre i den andra dator var graffikortet och det var ett geforce 8800 512gtx! och med den gammla datorn hade jag windows xp och samma addons och samma program i datorn! jag förstår inte var problemet är!? jag ligger på 17 fp när jag står och questar i nortrhend eller någon annan stanns! på min andra dator som är mycket sämre hade jag MINST 30 fps ÖVERALLT! vad är problemet? jag har bara bytt dator inget annat!

Och sen undrar jag om jag sätter in mitt gammla graffikort i datorn med, funkar det då? eller måste jag ha 2 skärmar för att det ska bli bättre bild och sånt eller räcker det att sätta i det i datorn!

OERHÖRT TACKSAMM FÖR SVAR!!!

MVH Gorling!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej alla glada! jag har köpt en ny dator! (https://www.inet.se/datorer/stationaera/hp-pavilion-a6622/1968468/) och alla saker i den är nästan 3 gånger så bra som i min förra! det enda som var lite sämre i den andra dator var graffikortet och det var ett geforce 8800 512gtx! och med den gammla datorn hade jag windows xp och samma addons och samma program i datorn! jag förstår inte var problemet är!? jag ligger på 17 fp när jag står och questar i nortrhend eller någon annan stanns! på min andra dator som är mycket sämre hade jag MINST 30 fps ÖVERALLT! vad är problemet? jag har bara bytt dator inget annat!

Och sen undrar jag om jag sätter in mitt gammla graffikort i datorn med, funkar det då? eller måste jag ha 2 skärmar för att det ska bli bättre bild och sånt eller räcker det att sätta i det i datorn!

OERHÖRT TACKSAMM FÖR SVAR!!!

MVH Gorling!

http://www.nvidia.com/object/winvista_x86_181.20_whql.html

Är dom senaste

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har ju väldigt gamla drivrutiner, flera år om jag inte minns fel. Börja med att ladda hem dom nyaste direkt från nvidia.com.

Du säger du inte gjort något annat än att bytt dator, men vad kategorin i forumet säger så har du även bytt mellan XP och Vista?

Kör inte spelet i Windowmode, det sänker din fps groteskt under Vista, det har något med att varje bildruta måste renderas tillsammans med resten av skrivbordet.. något sådant.

Sen så har ju alla spel inställningsbar grafik, du kan ju ta en titt där och kolla så du inte har typ 8x anti-alias eller något sådant. Att enbart mäta prestanda i fps är helt fel, du måste ju kolla upp hur detaljerad varje bildruta ska vara, sänker du kvaliteten kommer din fps öka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har ju väldigt gamla drivrutiner, flera år om jag inte minns fel. Börja med att ladda hem dom nyaste direkt från nvidia.com.

Du säger du inte gjort något annat än att bytt dator, men vad kategorin i forumet säger så har du även bytt mellan XP och Vista?

Kör inte spelet i Windowmode, det sänker din fps groteskt under Vista, det har något med att varje bildruta måste renderas tillsammans med resten av skrivbordet.. något sådant.

Sen så har ju alla spel inställningsbar grafik, du kan ju ta en titt där och kolla så du inte har typ 8x anti-alias eller något sådant. Att enbart mäta prestanda i fps är helt fel, du måste ju kolla upp hur detaljerad varje bildruta ska vara, sänker du kvaliteten kommer din fps öka.

AL6! skulle du kunna länka den ALLRSA senaste drivrutinen för mitt graffikort? tack!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Länken hazze34 gav är den senaste. Den är noggrant testad och är rätt för dig, så att det skulle bli sämre nu är helt fel. Det du bör göra är helt enkelt att gå in i någon form av options i spelet och där sänka grafiken. Många spel reglerar automatiskt kvaliteten på grafiken efter hur bra datorn är, det är förmodligen detta som hänt. Två ganska onödiga (relativt till andra val) inställningar som tar väldigt mycket på datorn är vertical-sync och anti-alias, slå helt av dom och testa. Vertical-sync kan höja din fps med kanske 3 gånger, så testa slå av den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Länken hazze34 gav är den senaste. Den är noggrant testad och är rätt för dig, så att det skulle bli sämre nu är helt fel. Det du bör göra är helt enkelt att gå in i någon form av options i spelet och där sänka grafiken. Många spel reglerar automatiskt kvaliteten på grafiken efter hur bra datorn är, det är förmodligen detta som hänt. Två ganska onödiga (relativt till andra val) inställningar som tar väldigt mycket på datorn är vertical-sync och anti-alias, slå helt av dom och testa. Vertical-sync kan höja din fps med kanske 3 gånger, så testa slå av den.

Alltså nu när jag to hazzes länkar så får jag sjuka fps DROPS i både Coutner strike och wow

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men alltså kan ni sluta yra nu?!

Dom som hazze34 gav är dom senaste och dom absolut bästa, dom som vajlent gav är förfan beta-skit.

Eftersom du nu har dom senaste drivrutinerna och en fungerande dator nu kan vi lämna det området!

Du kan ju göra det jag säger; kolla innifrån spelets menyer efter grafikinställningar. Både CS och WOW har dessa inställningar! Sen ska du som sagt inte köra spelet som ett fönster, utan i helskärmsläge. Du kan ju även starta om datorn bara för det är kul. Om du inte fattar dig på inställningarna i WOW eller något sådant så ta bara en bild på spelet så kan jag säga vad du ska stänga av och inte stänga av. Har aldrig spelat WOW så jag vet inte vad det står i menyerna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men alltså kan ni sluta yra nu?!

Dom som hazze34 gav är dom senaste och dom absolut bästa, dom som vajlent gav är förfan beta-skit.

Eftersom du nu har dom senaste drivrutinerna och en fungerande dator nu kan vi lämna det området!

Du kan ju göra det jag säger; kolla innifrån spelets menyer efter grafikinställningar. Både CS och WOW har dessa inställningar! Sen ska du som sagt inte köra spelet som ett fönster, utan i helskärmsläge. Du kan ju även starta om datorn bara för det är kul. Om du inte fattar dig på inställningarna i WOW eller något sådant så ta bara en bild på spelet så kan jag säga vad du ska stänga av och inte stänga av. Har aldrig spelat WOW så jag vet inte vad det står i menyerna.

Om de nu e så att du tror att de inte stämmer med dom drivisarna som jag länkade till testa denna länken http://www.nvidia.com/Download/index.aspx?lang=en-us o klicka på option 2 leta grafik drivisar då söker en igenom din dato o talar om va du har o om de finns andra

som föregående säger största felet för dig nu är inställningarna som spökar...

Grabben kör på en nästan likadan data som du med amma graf kort o dom drivisarna som jag sa han får 37 fps.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men alltså kan ni sluta yra nu?!

Dom som hazze34 gav är dom senaste och dom absolut bästa, dom som vajlent gav är förfan beta-skit.

Eftersom du nu har dom senaste drivrutinerna och en fungerande dator nu kan vi lämna det området!

Du kan ju göra det jag säger; kolla innifrån spelets menyer efter grafikinställningar. Både CS och WOW har dessa inställningar! Sen ska du som sagt inte köra spelet som ett fönster, utan i helskärmsläge. Du kan ju även starta om datorn bara för det är kul. Om du inte fattar dig på inställningarna i WOW eller något sådant så ta bara en bild på spelet så kan jag säga vad du ska stänga av och inte stänga av. Har aldrig spelat WOW så jag vet inte vad det står i menyerna.

Beta skit??? :lol:

Jag kör med dom & dom är stabila!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beta skit??? :lol:

Jag kör med dom & dom är stabila!!!

Testade för skojs skull på denna datorn

Processor

Ä

AMD Turion 64 X2 mobil teknik TL60

Operativsystem

Ä

Äkta Windows W7

Minne

Ä

2 048 MB 667 MHz DDR2 SDRAM-minne med dubbla kanaler (2x1024 MB)

Bildskärm

Ä

15,4-tums WXGA-widescreenskärm [1280x800]

Hårddiskar

Ä

160 GB (5 400 v/min) SATA-hårddisk

optisk

Ä

Fast intern 8X DVD+/-RW-enhet med programvara

Grafikkort

Ä

ATI Radeon® Xpress 1150 HyperMemory (integrerat)

Fick 20 fps på den

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testade för skojs skull på denna datorn

Processor

Ä

AMD Turion 64 X2 mobil teknik TL60

Operativsystem

Ä

Äkta Windows W7

Minne

Ä

2 048 MB 667 MHz DDR2 SDRAM-minne med dubbla kanaler (2x1024 MB)

Bildskärm

Ä

15,4-tums WXGA-widescreenskärm [1280x800]

Hårddiskar

Ä

160 GB (5 400 v/min) SATA-hårddisk

optisk

Ä

Fast intern 8X DVD+/-RW-enhet med programvara

Grafikkort

Ä

ATI Radeon® Xpress 1150 HyperMemory (integrerat)

Fick 20 fps på den

All denna infon säger egentligen absolut inget. Du har inte alls sagt med vilken kvalitet spelet renderas, jag kan få flera hundra fps på 12 år gamla datorer om jag bara ritar skitgrafik. Allting hänger på med vilken kvalitet spelet renderas, sänk kvaliteten och du får fler fps. Alltså jag börjar bli riktigt trött på denna tråden eftersom svaret redan är givet, men trådskaparen inte bryr sig om att följa svaret verkar det som.

1. Starta spelhelvetet

2. Hitta inställningar a.k.a Options

3. Hitta Video/Graphics/Grafik-inställningarna

4. Slå av vertical-sync och anti-alias, även mer kan slås av om du vill ha mer prestanda.

5. Sluta gnälla.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sluta nu pojkar!

Ser ni inte att det sitter ett 9300GS grafikkort i den nya och han hade ett 8800GT(någonting) i den gamla?

Det är ju som natt och dag, 9300GS är ju oerhört mycket långsammare än 8800 korten. Har du kvar det gamla kortet så sätt in det, du behöver inte byta drivrutiner när du gör det eftersom båda är nVidiakort och använder samma drivrutiner.

Sen bör det fungera rätt mycket bättre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej alla glada! jag har köpt en ny dator! (https://www.inet.se/datorer/stationaera/hp-pavilion-a6622/1968468/) och alla saker i den är nästan 3 gånger så bra som i min förra! det enda som var lite sämre i den andra dator var graffikortet och det var ett geforce 8800 512gtx! och med den gammla datorn hade jag windows xp och samma addons och samma program i datorn! jag förstår inte var problemet är!? jag ligger på 17 fp

Du har köpt en burk, som borde säljas på överskottsbolaget.

Både din CPU och 9300-kort, utgick från grossarna sortimementet för längesen.

Du har en "ny ålderstigen" HP med låg buss, kass prestanda rakt igenom.

Din CPU & gkort kostar 300:- styck. Duger som en skaplig kontorsburk.

Din lågbudgetburk tvingar dej att köpa ett rejälare G-kort än vad WOW kräver.

ELLER.. sänk grafiken till MAX.

Titta in på versionnummer på G-chipset, utan titta på priset, priset ger dej ett bättre hum om prestandan. 1000:-

(Detta har inte med bättre driver och göra.. som många tror)..

kentan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...