Gå till innehåll

Banta WLM sam stödet för yahoo?


Recommended Posts

Finns det något sätt så man kan banta ner senaste WLM eller något program som kan fixa det? Har för mig att min WLM installation landade på ca 60mb... Detta är för mig 40mb för mycket för ett Instant Messenger program.

Fråga 2 är då om stödet för yahoo messenger kontakter i WLM är fullstäningt eller bara i någon beta fas? Har lagt till flertalet yahoo kontakter i min WLM lista men det tar 10-15 minuter extra för mig att se att någon loggat in, skicka meddelanden tar också en himla tid om man jämför med Yahoo messenger. (kör båda i nuläget)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Byt till Pidgin. ;) Jag kör den portabla versionen, och Pidgin-mappen väger 36,8 mb. Det är alla filer som behövs, såväl program- som användarfiler. Du slipper dessutom onödiga extraprocesser och reklam som WLM bjuder på. Kan lätt tas med till en annan dator också. :)

Ändring: Tog bort en massa onödiga språkfiler, så nu väger mappen 17,6 mb! :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Byt till Pidgin. ;) Jag kör den portabla versionen, och Pidgin-mappen väger 36,8 mb. Det är alla filer som behövs, såväl program- som användarfiler. Du slipper dessutom onödiga extraprocesser och reklam som WLM bjuder på. Kan lätt tas med till en annan dator också. :)

Ändring: Tog bort en massa onödiga språkfiler, så nu väger mappen 17,6 mb! :D

Trillian... 23mb installerat... massa onödiga plugin borttaget! :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

×
×
  • Skapa nytt...