Angel of Death Posted January 22, 2009 Share Posted January 22, 2009 Så här ligger det till: I M3:an (6801?) som ju var en ren engelsk version, så fanns det äntligen stöd för igenkänning av svensk handskrift/teckentolkning (alltså trots att allt annat var på engelska). Jag har längtat efter detta, och min Tablet PC kom äntligen till användning. Dessvärre var M3:an inte helt stabil för mig, vilken nu betan är. Nu till kruxet: De har kapat bort stödet för svensk teckentolkning i betan!! Det finns inte längre stöd för svenska. Någon som har en idé om varför? Nån som vet om det går att koppla på igen? Jag fattar att en svensk MUI kommer senare, men det är alltså inte en svensk version jag är ute efter, utan stödet för teckentolkning som faktiskt finns där någonstans, eftersom det fanns i M3:an. Sååååå frustrerad!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted January 23, 2009 Share Posted January 23, 2009 Mycket oroväckande med tanke på att betan är "feature complete". Jag kontaktar MS direkt! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Angel of Death Posted January 23, 2009 Author Share Posted January 23, 2009 Mycket oroväckande med tanke på att betan är "feature complete". Jag kontaktar MS direkt! Stenis: Hoppas att du har bättre kontakter med MS än vad jag har. Jag har kontaktat kundtjänst, men de har ingen aaaaaaniiiiiing... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted January 23, 2009 Share Posted January 23, 2009 Ni kan andas ut, svensk teckenigenkänning ligger i det svenska språkpaketet som förhoppningsvis kommer till Release Candidaten... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest al6 Posted January 23, 2009 Share Posted January 23, 2009 Är det ändå inte lite dåligt att behöva ha ett svenskt exemplar för att kunna skriva på svenska? Jag har ju engelskt Windows men kan ju skriva med tangentbord på svenska, ska man inte kunna göra samma sak fast med tabletPC? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Angel of Death Posted January 23, 2009 Author Share Posted January 23, 2009 Är det ändå inte lite dåligt att behöva ha ett svenskt exemplar för att kunna skriva på svenska? Jag har ju engelskt Windows men kan ju skriva med tangentbord på svenska, ska man inte kunna göra samma sak fast med tabletPC? Precis! Och återigen: varför var det tillgängligt i M3? MS måste ju aktivit ha "kopplat ur" funktionen. Kan MS bekräfta det? Jag tycker att det i så fall borde gå att installera eller "koppla på" teckentolkningen igen. Jag undrar om det är en bugg? Kolla denna länken: http://social.technet.microsoft.com/Forums...e0-a4b96616bc2f Som ni märker är jag rätt mån om att få detta att funka! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted January 23, 2009 Share Posted January 23, 2009 Svaret är nog rätt enkelt. M3 innehöll allt men sedan dessa har MS börjat bena upp saker och vad som ska finnas i vilken version av Windows 7. Stöd för Tablet PC finns bara i vissa utgåvor, till exempel Enterprise och Ultimate. Handskriftsigenkänningen räknar Microsoft som en del av ett språk och därför kommer det endast med i den svenska versionen av Windows 7 samt i det svenska språkpaketet. Det finns alltså inga tekniska begränsningar för detta, det är som vanligt en fråga om hur mycket man ska få med. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
plun Posted January 23, 2009 Share Posted January 23, 2009 Det finns alltså inga tekniska begränsningar för detta, det är som vanligt en fråga om hur mycket man ska få med. Nope... troligen mer att man vill ha "rena" testsystem som rapporterar ditt o datt..... Ett språkstöd är ju ett mycket sekundärt problem i det stora hela just nu. Sen är jag ganska övertygad om att man viktat ner de mediokra TAP provarna åsikter/buggar och går mer på externa åsikter/rapporter. Hursomhest blev jag mycket förvänad när det här levererades igår.... SiS driver update for SiS Accelerated Graphics PortInstallation date: 2009-01-22 12:31 Installation status: Successful Update type: Optional This driver was provided by SiS for support of SiS Accelerated Graphics Port Så nog tusan lägger man ner möda..... i Vistaprovningen skulle man ha fnyst åt de här drivarna... men man vill nog ha rena system som rullar på... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts