Gå till innehåll

Inget stöd för svensk teckentolkning


Angel of Death

Recommended Posts

Så här ligger det till: I M3:an (6801?) som ju var en ren engelsk version, så fanns det äntligen stöd för igenkänning av svensk handskrift/teckentolkning (alltså trots att allt annat var på engelska). Jag har längtat efter detta, och min Tablet PC kom äntligen till användning. Dessvärre var M3:an inte helt stabil för mig, vilken nu betan är. Nu till kruxet:

De har kapat bort stödet för svensk teckentolkning i betan!! Det finns inte längre stöd för svenska. Någon som har en idé om varför? Nån som vet om det går att koppla på igen?

Jag fattar att en svensk MUI kommer senare, men det är alltså inte en svensk version jag är ute efter, utan stödet för teckentolkning som faktiskt finns där någonstans, eftersom det fanns i M3:an.

Sååååå frustrerad!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det ändå inte lite dåligt att behöva ha ett svenskt exemplar för att kunna skriva på svenska? Jag har ju engelskt Windows men kan ju skriva med tangentbord på svenska, ska man inte kunna göra samma sak fast med tabletPC?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det ändå inte lite dåligt att behöva ha ett svenskt exemplar för att kunna skriva på svenska? Jag har ju engelskt Windows men kan ju skriva med tangentbord på svenska, ska man inte kunna göra samma sak fast med tabletPC?

Precis! Och återigen: varför var det tillgängligt i M3? MS måste ju aktivit ha "kopplat ur" funktionen. Kan MS bekräfta det? Jag tycker att det i så fall borde gå att installera eller "koppla på" teckentolkningen igen.

Jag undrar om det är en bugg? Kolla denna länken:

http://social.technet.microsoft.com/Forums...e0-a4b96616bc2f

Som ni märker är jag rätt mån om att få detta att funka!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Svaret är nog rätt enkelt. M3 innehöll allt men sedan dessa har MS börjat bena upp saker och vad som ska finnas i vilken version av Windows 7. Stöd för Tablet PC finns bara i vissa utgåvor, till exempel Enterprise och Ultimate. Handskriftsigenkänningen räknar Microsoft som en del av ett språk och därför kommer det endast med i den svenska versionen av Windows 7 samt i det svenska språkpaketet. Det finns alltså inga tekniska begränsningar för detta, det är som vanligt en fråga om hur mycket man ska få med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns alltså inga tekniska begränsningar för detta, det är som vanligt en fråga om hur mycket man ska få med.

Nope... troligen mer att man vill ha "rena" testsystem som rapporterar ditt o datt.....

Ett språkstöd är ju ett mycket sekundärt problem i det stora hela just nu.

Sen är jag ganska övertygad om att man viktat ner de mediokra TAP provarna åsikter/buggar och går mer på

externa åsikter/rapporter.

Hursomhest blev jag mycket förvänad när det här levererades igår....

SiS driver update for SiS Accelerated Graphics Port

Installation date: ‎2009-‎01-‎22 12:31

Installation status: Successful

Update type: Optional

This driver was provided by SiS for support of SiS Accelerated Graphics Port

Så nog tusan lägger man ner möda..... i Vistaprovningen skulle man ha fnyst åt de här drivarna...

men man vill nog ha rena system som rullar på... :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...