Gå till innehåll

Kopigera Windows Live Mail upgifter till en annan Windows Live Mail


Recommended Posts

HEjSann & hallå!!!

Jag har använt mig av Windows Filöverföring för att förra över e-post och diverse inställningar från Windows Live Mail (XP) till en annan Windows Live Mail (Vista). När operationen är klar och jag öppnar Windows Live Mail på Vista burken så hittar jag inte mina konton.

Vad kan ha gått fel??? Fick inga felmeddelande i överföringsskedet. Är katalogstrukturen annerlunda???

TACKsam för ideér/hjälp!!!

Redigerad av Ängegärd
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


HEjSann & hallå!!!

Jag har använt mig av Windows Filöverföring för att förra över e-post och diverse inställningar från Windows Live Mail (XP) till en annan Windows Live Mail (Vista). När operationen är klar och jag öppnar Windows Live Mail på Vista burken så hittar jag inte mina konton.

Vad kan ha gått fel??? Fick inga felmeddelande i överföringsskedet. Är katalogstrukturen annerlunda???

TACKsam för ideér/hjälp!!!

Om du tittar i LiveMail, under "Arkiv / Exportera" så ser du att kontona exporteras separat... dessutom måste man ta dom ett och ett. Du måste alltså exportera dina konton till en mapp som du sedan för över till nya datorn, där du sedan importerar dom till LiveMail! Nu har jag aldrig användt "Windows Filöverföring", så jag vet inte om det går att åstadkomma den vägen, men det måste ju i alla fall gå att överföra mappen med dom exporterade konto-filerna!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Precis detta som jag letade efter. Jag mitt dunhuvud tänkte inte på att man kunde aktivera (den gamla) menyn.

Jag kunde flytta alla konton/mappar i ett försök och sedan fick man göra en gång till för att flytta alla medelanden.

TACKar e-son för hjälpen!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

×
×
  • Skapa nytt...