Gå till innehåll

DVD-brännaren kan ej ses i bios


Recommended Posts

Jag har idag bytt moderkort jag kan se mina hårddiskar i bioset men jag kan inte se DVD bränaren i bioset. Vill ju veta att den är ansluten bra.

Hur tror ni det kan vara?

Kolla att du anslutit strömkontakt ordentligt och sata eller ide kabel. Kan du mata ut skiv släden?
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ström har den. Ide kontakt i den bara tror jag. Tror det sitter rätt. Men den kunde inte läsa den ändå. Ska prova och se om jag kan få igång den när Windows funkar.

Tror inte Win kan hjälpa dig. Inställningarna sköts av bios. Pröva annan kabel om du har. Du ska absolut sen den i bios annars är det nåt på tok.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror inte Win kan hjälpa dig. Inställningarna sköts av bios. Pröva annan kabel om du har. Du ska absolut sen den i bios annars är det nåt på tok.

Ja men då kan jag se den där med och så. Jag har provat annan kabel och det är bara en som funkar. Vid den enna kontakten är den liksom tvinad. Vilken del ska ha den tvinnade?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja men då kan jag se den där med och så. Jag har provat annan kabel och det är bara en som funkar. Vid den enna kontakten är den liksom tvinad. Vilken del ska ha den tvinnade?

DÅ använder du en diskett kabel den ska inte vara tvinnad någonstans.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
×
×
  • Skapa nytt...