tokar86a Posted January 26, 2009 Share Posted January 26, 2009 Jag har idag bytt moderkort jag kan se mina hårddiskar i bioset men jag kan inte se DVD bränaren i bioset. Vill ju veta att den är ansluten bra. Hur tror ni det kan vara? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Silenz Posted January 26, 2009 Share Posted January 26, 2009 Jag har idag bytt moderkort jag kan se mina hårddiskar i bioset men jag kan inte se DVD bränaren i bioset. Vill ju veta att den är ansluten bra. Hur tror ni det kan vara? Kolla att du anslutit strömkontakt ordentligt och sata eller ide kabel. Kan du mata ut skiv släden? Link to comment Share on other sites More sharing options...
tokar86a Posted January 26, 2009 Author Share Posted January 26, 2009 Ström har den. Ide kontakt i den bara tror jag. Tror det sitter rätt. Men den kunde inte läsa den ändå. Ska prova och se om jag kan få igång den när Windows funkar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Silenz Posted January 26, 2009 Share Posted January 26, 2009 Ström har den. Ide kontakt i den bara tror jag. Tror det sitter rätt. Men den kunde inte läsa den ändå. Ska prova och se om jag kan få igång den när Windows funkar. Tror inte Win kan hjälpa dig. Inställningarna sköts av bios. Pröva annan kabel om du har. Du ska absolut sen den i bios annars är det nåt på tok. Link to comment Share on other sites More sharing options...
tokar86a Posted January 26, 2009 Author Share Posted January 26, 2009 Tror inte Win kan hjälpa dig. Inställningarna sköts av bios. Pröva annan kabel om du har. Du ska absolut sen den i bios annars är det nåt på tok. Ja men då kan jag se den där med och så. Jag har provat annan kabel och det är bara en som funkar. Vid den enna kontakten är den liksom tvinad. Vilken del ska ha den tvinnade? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Silenz Posted January 26, 2009 Share Posted January 26, 2009 Ja men då kan jag se den där med och så. Jag har provat annan kabel och det är bara en som funkar. Vid den enna kontakten är den liksom tvinad. Vilken del ska ha den tvinnade? DÅ använder du en diskett kabel den ska inte vara tvinnad någonstans. Link to comment Share on other sites More sharing options...
tokar86a Posted January 26, 2009 Author Share Posted January 26, 2009 DÅ använder du en diskett kabel den ska inte vara tvinnad någonstans. Någon annan kabel värkar inte passa. Liksom som de kablarna är för stora. Här är mitt moderkort: http://www.gigabyte.eu/Products/Motherboar...me=GA-EP45-DS3R Link to comment Share on other sites More sharing options...
Silenz Posted January 26, 2009 Share Posted January 26, 2009 Far in och handla en kabel i morgon alltså en ide kabel för cd/dvd så blir det rätt. Tvinnade är för diskett stationer Link to comment Share on other sites More sharing options...
tokar86a Posted January 26, 2009 Author Share Posted January 26, 2009 Det kom med en. Men jag tror jag hittar rätt ställe i alla fall nu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts