Gå till innehåll

Ljud till msn


Recommended Posts

Min syster och hennes kille undrar varför inte ljudet inte fungerat till Windows Live Messenger men annars fungerar ljudet till andra program och kan det vara någon bugg på Windows Live Messenger ?

bra att veta vad ja ska göra eller gå till väga eller viss inställning man måste göra på Windows Live Messenger,

lite dumt att ja frågar om hjälp ifrån er som vet men detta är ju en sida man ska ställa sina frågor med mera så ja frågar så gått ja kan ooh även om inte frågan är för mig kan det varaför min syster eller min pappa med mera,

mvh

Samuel

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du använder Vista eller Windows 7 så ha WLM igång och tryck sedan fram Volym Mixern via ljudikonen nere till höger vid klockan. Där kan man ställa volymen individuellt för olika program. Kanske är den satt till 0 eller rent utav mute'ad för WLM.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min syster och hennes kille undrar varför inte ljudet inte fungerat till Windows Live Messenger men annars fungerar ljudet till andra program och kan det vara någon bugg på Windows Live Messenger ?

bra att veta vad ja ska göra eller gå till väga eller viss inställning man måste göra på Windows Live Messenger,

lite dumt att ja frågar om hjälp ifrån er som vet men detta är ju en sida man ska ställa sina frågor med mera så ja frågar så gått ja kan ooh även om inte frågan är för mig kan det varför min syster eller min pappa med mera,

mvh

Samuel

Ja allt är igång men ja ska försöka med i stället med Windows Live Messenger 9 i stället för 8.5 till Windows Vista och kan fungera bättre,

ljudet fungerar till andra program med mikrofonen men inte på msn men ska försöka med Windows Live Messenger 9 istället om det går,

mvh

Samuel

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måste säga att du misslyckades totalt i ditt första inlägg att förmedla att det är mikrofonen som inte sänder. Allt du skrev tydde på att det var du som inte hörde något ljud.

Jag tror det finns "mute" knapp för mikrofonen någonstans i WLM chatfönstret, kolla så den inte är "intryckt". Har för mig att det var den enkla lösningen när jag hjälpte en vän med samma problem för några år sedan. Han hade bild och ljud med sin webcam men den på andra sidan hörde inte honom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måste säga att du misslyckades totalt i ditt första inlägg att förmedla att det är mikrofonen som inte sänder. Allt du skrev tydde på att det var du som inte hörde något ljud.

Jag tror det finns "mute" knapp för mikrofonen någonstans i WLM chatfönstret, kolla så den inte är "intryckt". Har för mig att det var den enkla lösningen när jag hjälpte en vän med samma problem för några år sedan. Han hade bild och ljud med sin webcam men den på andra sidan hörde inte honom.

grabben hade samma problem... de berodde på att han stpooade in kontakten till micen men talade inte om för "ljudkortet" att de va en mic i när jag tog ut den o stpooa in den igen o tala om att de va en mic funkade de... datan har ett inbyggt ljudkort...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

×
×
  • Skapa nytt...