Gå till innehåll

Visa hårddisk


dj_Script

Recommended Posts

Det är endast tomma diskar som döljs på detta sättet.

"Start" - "Control Panel" -"Folder Options" - fliken "View" - avmarkera "Hide empty drives in the computer folder".

(Förutsatt att disken i Disk Management tilldelats en enhetsbokstav)

post-459-1233404936_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är endast tomma diskar som döljs på detta sättet.

"Start" - "Control Panel" -"Folder Options" - fliken "View" - avmarkera "Hide empty drives in the computer folder".

(Förutsatt att disken i Disk Management tilldelats en enhetsbokstav)

tack löste sig

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan någon förklara varför det förhåller sig så här?

Tidigare körde jag Windows XP 32-bit och Windows 7 beta 32-bit på olika partitioner samtidigt. I båda operativen såg jag alla partitionerna i "den här datorn". De hade samma namn som tidigare.

Nu kör jag istället Windows XP 32-bit och Windows 7 beta 64-bit på olika partitioner samtidigt. När jag nu använder Windows 7 beta så ser jag inte XP-partitionen i "den här datorn". Däremot syns den i diskhanteraren och har döpts till \\?\Volume{8E778F19-ED7F-11DD-BE0E-806E6F6E6963}\.

Kör jag nu istället Windows XP ser jag alla partitionerna i "den här datorn" som tidigare och med samma namn.

Summa summarum: Windows 7 beta 64 bit döper om alla partitionerna och gömmer den gamla XP-partitionen i "den här datorn".

Är det något säkerhetstänk i detta? Att man inte ska blanda filerna i 32-bits operativet med filerna i 64-bits operativet? Känns inte 100 procent logiskt eftersom jag fortfarande kommer åt alla filerna från Windows XP :blink:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej det vågar jag inte, är rädd att det strular till det i XP eftersom det är dess operativpartition och som i XP heter C .

När jag installerade Windows 7 beta så gjorde jag det på en partition som heter F och den heter så fortfarande när jag tittar på den i XP.

Startar jag Windows 7 beta så heter den istället C. Man får väl instämma i Gunde Svans devis "ingenting är omöjligt".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle också villja veta om det går att komma åt Vista C disken när jag kör Win7. Har Vista och Win7 på 2 olika diskar, och när jag använder win7 så kommer jag inte åt disaken där Vista är installerat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...