Gå till innehåll

Hur går installationen till?


Zupkew

Recommended Posts

Hejsan!

Är lite nyfiken på det här med Windows 7, men jag är inte en sådan avancerad användare.

Hur går det egentligen till när man installerar det nya Windows?

Jag menar, jag kör ju redan på Windows Vista. Blir det inte problem med att ha två operativsystem körandes samtidigt?

Jag antar att det inte är så det fungerar, men jag vill veta hur det går till.

Avinstalleras Vista automatiskt under installationen av Windows 7? Måste man avinstallera Vista först och bränna betan på en skiva för att sedan installera det under start-up (Det var väl där man installerade Vista från början, har jag för mig...) ?

Tacksam för svar! :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Häromdagen publicerade jag denna artikel som svarar på dina frågor. Jag rekommenderar att du följer guiden och installerar Windows 7 parallellt med Windows Vista.

http://tipsomvista.se/guider/111-windows-7...-windows-7.html

Återkom gärna om något är oklart eller om du har fler frågor :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bara att starta installationen av Win7, så skapar den automatiskt en ny startmeny där du kan välja vilket OS du vill starta med. MEN... du ska ju INTE installera Win7 på SAMMA hårddisk/partition som Vista, DET går dåligt ...

Inget raderas, dvs du har Vista kvar, och kan även efter installationen - inne i Win7 - välja att Vista ska startas automatiskt när du bootar om, så kan du sen lattja med Win7 bara när du själv väljer.

/LbL!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inget raderas, dvs du har Vista kvar, och kan även efter installationen - inne i Win7 - välja att Vista ska startas automatiskt när du bootar om, så kan du sen lattja med Win7 bara när du själv väljer.

/LbL!

Vart exakt kan jag välja på min flickväns dator att Vista ska startas automatiskt så jag slipper välja när jag startar om datorn?

och jag som har XP någon här inne som vet hur man installerar Windows7 över XP ? är det ungefär samma som att installera på Vista lr ej?`

tack.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...