Zupkew Posted February 4, 2009 Share Posted February 4, 2009 Hejsan! Är lite nyfiken på det här med Windows 7, men jag är inte en sådan avancerad användare. Hur går det egentligen till när man installerar det nya Windows? Jag menar, jag kör ju redan på Windows Vista. Blir det inte problem med att ha två operativsystem körandes samtidigt? Jag antar att det inte är så det fungerar, men jag vill veta hur det går till. Avinstalleras Vista automatiskt under installationen av Windows 7? Måste man avinstallera Vista först och bränna betan på en skiva för att sedan installera det under start-up (Det var väl där man installerade Vista från början, har jag för mig...) ? Tacksam för svar! :-) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted February 4, 2009 Share Posted February 4, 2009 Häromdagen publicerade jag denna artikel som svarar på dina frågor. Jag rekommenderar att du följer guiden och installerar Windows 7 parallellt med Windows Vista. http://tipsomvista.se/guider/111-windows-7...-windows-7.html Återkom gärna om något är oklart eller om du har fler frågor Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lbl Posted February 4, 2009 Share Posted February 4, 2009 Bara att starta installationen av Win7, så skapar den automatiskt en ny startmeny där du kan välja vilket OS du vill starta med. MEN... du ska ju INTE installera Win7 på SAMMA hårddisk/partition som Vista, DET går dåligt ... Inget raderas, dvs du har Vista kvar, och kan även efter installationen - inne i Win7 - välja att Vista ska startas automatiskt när du bootar om, så kan du sen lattja med Win7 bara när du själv väljer. /LbL! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zupkew Posted February 4, 2009 Author Share Posted February 4, 2009 Tack så mycket för era svar! :-) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erik07 Posted February 6, 2009 Share Posted February 6, 2009 Inget raderas, dvs du har Vista kvar, och kan även efter installationen - inne i Win7 - välja att Vista ska startas automatiskt när du bootar om, så kan du sen lattja med Win7 bara när du själv väljer./LbL! Vart exakt kan jag välja på min flickväns dator att Vista ska startas automatiskt så jag slipper välja när jag startar om datorn? och jag som har XP någon här inne som vet hur man installerar Windows7 över XP ? är det ungefär samma som att installera på Vista lr ej?` tack. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lbl Posted February 6, 2009 Share Posted February 6, 2009 >>DenHärDatorn>Egenskaper>Avancerat>Startup and Recovery>Inställningar>Default OS. /LbL! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts