Gå till innehåll

Problem med mitt ljud!


Shilex

Recommended Posts

Hejsan!

Som ni ser på titeln så har jag fått ett problem med ljudet t.ex. när jag ska lyssna på musik och kolla på film på min dator.

Detta problem startade när jag skulle koppla in min nya MP3 till datorn med en USB. Ljudet har blivit mycket lägre och väldigt ljust, man hör instrumenten i t.ex. en låt bra men den som sjunger hör man knappt.

Är det någon som skulle kunna hjälpa mig med detta problem så vore jag väldigt tacksam! :)

Mvh / Joakim

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du installerat ny/medföljande programvara som tillhör MP3 spelaren i samband med att du koppla in den?

Många av dessa programvaror innehåller även mjukvara till till ljud som t.ex. en mixer eller mediaplayer som tar över de normala ljudinställningarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du installerat ny/medföljande programvara som tillhör MP3 spelaren i samband med att du koppla in den?

Många av dessa programvaror innehåller även mjukvara till till ljud som t.ex. en mixer eller mediaplayer som tar över de normala ljudinställningarna.

Nej jag installerade ingenting, utan jag kopplade bara in MP3 speleran direkt till en USB port. Det kom upp några säkerhets fönster från min brandvägg ZoneAlarm som jag fick Godkänna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du får väl öppna Windows Mixer, som finns i Kontrollpanelen, eller den som hör till ditt Ljudkort, och dra upp volymen igen!

Ofta finns ju båda två ÄVEN i Systemfältet, det som finns längst ned till höger på skärmen.

/LbL!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du får väl öppna Windows Mixer, som finns i Kontrollpanelen, eller den som hör till ditt Ljudkort, och dra upp volymen igen!

Ofta finns ju båda två ÄVEN i Systemfältet, det som finns längst ned till höger på skärmen.

/LbL!

Det är inte volymen det är något problem med, utan ljudet låter helt konstigt, om jag höjer upp volymen så låter det bara mer konstigt.... :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...