Gå till innehåll

Aktivitetsfältet


Samuel_1975

Recommended Posts

Hejsan

bara jag igen

jo ja undrar vet någon hur man får tillbaka på Aktivitetsfältet små mini fönster där man kan se program som är öppet men inte direkt helt för ja hade det innan på framework 3.5 men det senaste framework 3.5 tog bort det eller ska det inte finnas med eller ät det ett tillägg annars som microsoft tog bort på windows vista ?

tycker att dom små mini fönstret var bra då kunde man se hur ett program jobbade utan att öppna det helt när man hade minimerat den men ja saknar detta på min dator tyckte det var bra när man körde smart defrag med mera för att se hur långt det hade kommigt än att ha ett helt fönster öppet,

någon annan som har haft detta i sin dator och också vill få tillbaka det för ja är en av dom som tyckte det var bra,

mvh

Samuel

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja kan inte klicka i den rutan som du ser på bilden för den är grå och vet du hur man fixar så man kan aktivera den igen ?

Jag vet inte riktigt hur du har lyckats med detta, men du kan kolla så att det inte är avstängt i grupprinciperna!

Skriv gpedit.msc i startmenyns sökfält, och tryck Enter. Navigera till Användarkonfiguration / Administrativa mallar / Startmenyn och Aktivitetsfältet... i det högra fältet letar du upp och dubbelklickar på "Inaktivera miniatyrer i Aktivitetsfältet"... se till så den står på "Inte konfigurerad" eller "Inaktiverad".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet inte riktigt hur du har lyckats med detta, men du kan kolla så att det inte är avstängt i grupprinciperna!

Skriv gpedit.msc i startmenyns sökfält, och tryck Enter. Navigera till Användarkonfiguration / Administrativa mallar / Startmenyn och Aktivitetsfältet... i det högra fältet letar du upp och dubbelklickar på "Inaktivera miniatyrer i Aktivitetsfältet"... se till så den står på "Inte konfigurerad" eller "Inaktiverad".

Ja hittade inte gpedit.msc men ja blåste ut all data ifrån min dator i stället med mina recovery dvdn ja hade,

kan vara att min bror hade gjort något för han gillade inte att man kunde se vad man tittade på,

men nu fungerar datorn bättre när ja körde mina recovery dvdn,

vet inte varför det bara försvan i datorn men kunde ha varigt min bror :(

tack för hjälpen annars

mvh

Samuel

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I åtminstone XP så finns väl bara GpEdit i Pro, inte i Home, så det kanske är samma i Vista.

/LbL!

Jo ja vet att Windows XP inte har ( Visa fönsterminiatyrer )

ja har tittat på Windows Vista home Basic som min pappa har och han har inte ( Visa fönsterminiatyrer )

och det kan vara vista till vista tror jag och själv vet inte inte om basic har det i i vista men premium har det som ja kan se,

ja har inte Windows Vista home Basic men,

själv har jag Windows Vista Home Premium som innehåller ( Visa fönsterminiatyrer )

själv saknar ja inte efter Windows xp mer för ja gillar bättre Windows Vista,

själv har ja en bror som brukar hålla på med min dator så det är inte roligt att fixa till vissa saker som han gör på min dator men så kan det vara när ja låter min bror hålla på med min dator,

GpEdit kom tillbaka efter ja använde recovery dvdn och då fixade sig att hårdisken på samma gång delade sig på halva på båda sidorna än att ha en hårdisk på 64 gigabyte och den andra på 518 så gigabyte och då arbetar min dator bättre än det gjorde ifrån början när ja fick den,

ja ska ha mer koll på min dator för min bror brukar driva med mig ofta så det kan vara han som tog bort program utan ja visste om det,

men nog om detta det fungerar ju igen som det ska

mvh

Samuel

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...