Gå till innehåll

Winamp


pTr

Recommended Posts

Jag har ett konstigt problem. Alla media spelare fungerar utom Winamp.

När man startar en låt så efter 10,15 sekunder hackar musiken i ett par sekunder och det upprepas hela tiden.

Alla andra media spelare fungerar perfekt.

Jag älskar wimamp och för mig är det den bästa spelaren.

Kan det bero på drivrutinerna till ljudkortet? jag kör med det inbyggda på moderkortet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har ett konstigt problem. Alla media spelare fungerar utom Winamp.

När man startar en låt så efter 10,15 sekunder hackar musiken i ett par sekunder och det upprepas hela tiden.

Alla andra media spelare fungerar perfekt.

Jag älskar wimamp och för mig är det den bästa spelaren.

Kan det bero på drivrutinerna till ljudkortet? jag kör med det inbyggda på moderkortet.

Avinstallera och installera om.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Använd inte Winamp då! <_<

Antagligen saknas nånting som inte kommer med när du installerar.

Hämta en en helt NY version av Winamp, kolla >VAR< Winamp ligger i för Mapp, avinstallera den gamla, starta om, kolla att Mappen Winamp låg i verkligen är borta/tom, antagligen ligger det filer BÅDE i C:\Program Filer\Winamp och i C:\Program Filer\VanligaFiler\Winamp (namnen får du ha lite fantasi med, och hitta själv!).

När alla mapparna är tomma, installerar du den nya versionen, och gör det med ditt AntiVirus/Brandväggsprogram AVSLAGET!

Sen startar du om, och sen när du ser att hårdddisk-lampan lugnat ned sig efter omstart, så slår du på ditt AntiVirus/Brandväggsprogram igen.

NU funkar det... eller så använder du VLC-player istället! B)

/LbL!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har problemet varit länge, eller är det något som uppstått nyligen? kanske efter någon installation av program eller hårdvara?

Vilken version av Winamp kör du för tilfället?

Spelar du filerna direkt (laddade) eller genom Winamps Bibliotek?

Stannar uppspelningen upp som att programmet skulel låsa sig eller får du meddlande om att den "buffrar"?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Använd inte Winamp då! <_<

Antagligen saknas nånting som inte kommer med när du installerar.

Hämta en en helt NY version av Winamp, kolla >VAR< Winamp ligger i för Mapp, avinstallera den gamla, starta om, kolla att Mappen Winamp låg i verkligen är borta/tom, antagligen ligger det filer BÅDE i C:\Program Filer\Winamp och i C:\Program Filer\VanligaFiler\Winamp (namnen får du ha lite fantasi med, och hitta själv!).

När alla mapparna är tomma, installerar du den nya versionen, och gör det med ditt AntiVirus/Brandväggsprogram AVSLAGET!

Sen startar du om, och sen när du ser att hårdddisk-lampan lugnat ned sig efter omstart, så slår du på ditt AntiVirus/Brandväggsprogram igen.

NU funkar det... eller så använder du VLC-player istället! B)

/LbL!

Jag gjorde som du skrev, och nu funkar det utan problem :) :) :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...