Gå till innehåll

Fönsterstorlek


wilhelw11

Recommended Posts

Hejsan. Jag formaterade och installerade XP PRO förra veckan,jag har återställt allt som det var innan,men inte storleken på fönstrena.

De är alltid minimerade när de kommer upp ,vilket de inte var innan. Jag har letat överallt (tror jag) ,men inte lyckats få ordning på detta,

det är verkligen irreterande. Snälla någon hjälp mig,tack.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag förklarade kanske problemet otydligt,det jag menar är att när jag skall gå in på en webbsida,vilken som helst,typ denna som jag är på nu,

eller mina interna program,så kommer alltid fönstret minimerat,varför jag alltid måste maximera detta.Innan nyinstallation av XP så kom dom alltid

upp maximerade,och som sagt detta är otroligt irreterande.Tacksam för svar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ju samma sak; det format och storlek som Internet Explorer är i när du stänger det genom att klicka på X uppe i högra hörnet, är det format/storlek som Internet Explorer sen får när du öppnar det nästa gång.

OM du nu inte HögerklickaPå IE-ikonen DuAnvänderFörAttStartaDetMed>Egenskaper>Flik2>Genväg>KörSom, där ändrat till att det ska Startas Minimerat, vaddetnuheteridensvenskaversionen.

/LbL!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fattar fortfarande inte hur du fått till dem minimerade, är det inte "mellanläget" du menar? Alltså varken minimerat eller maximerat utan som ett vanligt fönster som fyller en del av skärmen?

Jag har väl aldrig haft några problem i XP förutom med Utforskaren. För att få den att komma ihåg vilken storlek och placering jag ville ha på den så fick jag öppna 2st Utforskare samtidigt, ställa in båda så som jag vill ha dem (alltså båda exakt likadana den ena ovanpå den andra) sedan höll jag ner CTRL och klickade på krysset i hörnet för att stänga de båda. Då öppnades den som jag ville nästa gång.

Jag har ingen aning varför just det där funkade men jag har testat massor andra sätt jag läst på internet och kommit på själv och det är var det enda som fungerade. Skulle jag dock råka öppna 2 utforskare samtidigt nån gång senare så brukade den strula till det igen, då fick jag göra om proceduren. Så jag har gjort så massor av gånger, det var ingen slump att det funkade en gång eller så.

Så prova öppna 2st Internet Explorer, maximera båda två, håll ner CTRL och stäng dem på krysset. Öppna sedan det igen och håll tummarna att det startar maximerat. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Poppade upp ett svagt minne nu att jag försökt det där med maximerad Internet Explorer själv någon gång men att det inte funkade. Istället fick jag använda "mellanläget" och manuellt göra fönstret så att det fyllde skärmen och sedan sparade jag storleken på CTRL sättet jag beskrev tidigare. Det blir inte exakt som maximerat men nästan och som sagt det är ett svagt minne, men du kan ju ge det ett försök i brist på annat. Annars är det slut på idéer här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag vet inte om det är till hjälp,men det är från ett gammalt inlägg från detta forum

För att öppna IE i fullskärmsläge:

Gå in i Regedit. Två nycklar behöver ändras.

Nyckel 1:

[HKEY_CURRENT_USER\Console]

Namn:Fullscreen

Typ:DWORD-värde(REG_DWORD)

Data:(0=Inaktiverad, 1=Aktiverad)

Nyckel 2:

[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main]

Namn:Fullscreen

Typ:Strängvärde(REG_SZ)

Data:(no=Standard,yes=Fullskärm)

mvh

t

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ser ju logiskt ut det ture skriver, hoppas det funkar för dig. Det är ju rent ut sagt bedrövligt att en sådan enkel grej ska vara så svår att göra. Om inte ture's sätt funkar heller så kom jag faktiskt på en lösning till. Testa Firefox istället! ;) Det gjorde jag själv för lääänge sedan och har aldrig ångrat mig ännu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack Ture,nu har vi om jag kan säga så,kommit halvvägs.IE och programmen fungerar nu perfekt,nu är det bara

favoriter kvar.Visserligen kan jag ju använda favoriter när IE är öppet,men för det mesta går jag oftast in i

Favoriter när jag vill ut.Men stort tack till dig och alla andra som visat hjälpsamhet. Ni får gärna höra av er om

ni har lösningen till favoriter.

MVH

wilhelw11

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej LbL. Problemet om det nu är ett problem är detsamma som tidigare. När jag vill öppna någon favorit så öppnas den i mellanläge,

innan ominstallation av XP öppnades fönstret jämt i maxläge,vilket jag föredrar.Men som sagt det går ju att öppna i IE.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...