Gå till innehåll

Intern hårddisk hittas inte.


ellabella

Recommended Posts

Jag har vista home premium 64 bit. Jag har 3 st interna hårddiskar. Flera ggr så har det hänt att en disk inte är med i utforskaren. Det går inte att komma in på hårddisken överhuvudtaget. de andra 2 funkar utan problem. Någon som haft detta problem eller har något förslag på vad det kan bero på?Tacksam för hjälp.

MVH/Ellabella :mellow:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har vista home premium 64 bit. Jag har 3 st interna hårddiskar. Flera ggr så har det hänt att en disk inte är med i utforskaren. Det går inte att komma in på hårddisken överhuvudtaget. de andra 2 funkar utan problem. Någon som haft detta problem eller har något förslag på vad det kan bero på?Tacksam för hjälp.

MVH/Ellabella :mellow:

Ett litet trick som ofta fungerar!

Högerklicka på "Dator" i Startmenyn, och välj "Hantera"! Gå till "Lagring / Diskhantering"... där högerklickar du på den krånglande disken och väljer "Ändra enhetsbeteckning och sökvägar...", ändra Enhetsbeteckningen till en annan bokstav än den aktuella, och stäng ner datorhanteringen. Starta om datorn och prova om du kommer åt disken!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej på er!

Nu är problemet löst. Försökte byta enhetsbokstav på hårddisken men det funkade inte.

Hämtade då hem recoveryprogrammet GetDataBack och det funkade. Programmet hittade hårddisken och jag kund kopiera över alla filer till en annan hårddisk och sen formaterade jag hårddisken som tog en evighet. Sen så funkar den utan problem och syns åter i utforskaren. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...