Gå till innehåll

Lightscribe


Recommended Posts

Hej!

Har precis införskaffat mig en brännare av lightscribeteknik med medföljande program Nero 7.

Problemet när jag skall skriva ut med lightscribetekniken är att när jag öppnat Nero coverdesigner och skall skriva ut så blir det bara en rund ring kring mitten av skivan där det bara får plats med lite text.

Det går alltså inte att skriva ut på hela skivan

Nån som vet vad felet är? eller varit med om samma fel.

Tacksam för svar

Tomas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I Nero CoverDesigner måste du antingen inne på >>Files>Preferences, ställa in så det alltid är Rätt Skivtyp, eller så gör du det varje gång uppe i Menyn längst upp på skärmen där det står vilken Etiketttyp du skriver ut på.

Jag kör med Canon Pixma IP 3000 CD-Printer där för mina CD-etiketter, eller för att skriva en Etikett direkt på en Printbar skiva. (Fast jag har eg. en Pixma 4200, men det är exakt samma, och 4200 finns inte.)

Du måste alltså hitta en Mall som är för din sorts skivor.

/LbL!

HA, NU minns jag! I Preferences sista fliken, så finns ju Valen För LightScribe, kolla där!

Du måste välja vilken Drive den är, och vilken sorts 'Etikett' du vill skriva ut, men testa!

Du kan även hämta Nero8 gratis från www.nero.com, så slipper du 7an.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...