Sunshine Posted February 17, 2009 Share Posted February 17, 2009 God kväll! Fick en tankeställare idag! Laddade ner WOT i FF, okej, det funkar ju bra. Tänkte, nu så laddar jag ner denna även i IE8:an. Då gick det åt skogen helt och hållet, för jag kom inte in på min hemsida, utan fick felkod 404 hela tiden. Nu så tog jag bort WOT i IE8, okidoki allt gott och väl, det fungerar att komma in på min hemsida igen! Kan det tänkas att, WOT blockerar något, när denna är i både FF och IE8? Skulle gärna veta vad som var felet när båda läsarna hade WOT. Fungerar fint igen, efter att avinstallerat i IE8:an. Ha en bra kväll! Mvh// sunshine Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wheninrome Posted February 17, 2009 Share Posted February 17, 2009 God kväll!Fick en tankeställare idag! Laddade ner WOT i FF, okej, det funkar ju bra. Tänkte, nu så laddar jag ner denna även i IE8:an. Då gick det åt skogen helt och hållet, för jag kom inte in på min hemsida, utan fick felkod 404 hela tiden. Nu så tog jag bort WOT i IE8, okidoki allt gott och väl, det fungerar att komma in på min hemsida igen! Kan det tänkas att, WOT blockerar något, när denna är i både FF och IE8? Skulle gärna veta vad som var felet när båda läsarna hade WOT. Fungerar fint igen, efter att avinstallerat i IE8:an. Ha en bra kväll! Mvh// sunshine Och WOT är vadförnågot??? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sunshine Posted February 17, 2009 Author Share Posted February 17, 2009 Och WOT är vadförnågot??? Web of trust = WOT, finns som add till FF bl.a. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fogerty4evr Posted February 17, 2009 Share Posted February 17, 2009 Och WOT är vadförnågot??? WOT visar om du surfar till säkra sidor genom att lägga till markeringar i din sökning på Google eller i din webmailläsare. Dessa markeringar fungerar som trafikljus. En grön markering, då är det bara att surfa dit, en röd markering, då skall man försöka undvika att gå till den sidan. Applikationern ligger i bakgrunden och du märker väldigt lite av den. Du kan alltså se om en websida uppfyller "hygiennivå" av säkerhet innan du surfar dit Googla är enkelt... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mickilina Posted February 17, 2009 Share Posted February 17, 2009 Liknar nog McAfee SiteAdvisor, skulle tro. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sunshine Posted February 17, 2009 Author Share Posted February 17, 2009 Liknar nog McAfee SiteAdvisor, skulle tro. Ja, dom är nog likvärdiga. Bara att jag fick prob, när jag hade båda installade i FF och IE8. Sedan jag avinstalla i IE8, så försvann problemet! Kan det bero på att WOT har en kodning för FF och en annan för IE? Därför det buggar? Mvh// sunshine Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mickilina Posted February 17, 2009 Share Posted February 17, 2009 Kan det bero på att WOT har en kodning för FF och en annan för IE? Därför det buggar? Det är nog det mest troliga + att IE8 är inte skarp än, bara RC version. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sunshine Posted February 17, 2009 Author Share Posted February 17, 2009 Det är nog det mest troliga + att IE8 är inte skarp än, bara RC version. Gracias! Kan tro det jag åxå! Tack! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts