Gå till innehåll

Kan inte installera Windows Search 4.0


nick

Recommended Posts

Hej allihopa.Jag försöker installera windows search 4.0 men får upp ett meddelande,"uppdateringen gäller inte för datorn",men det ska den göra,jag har vista home premium och specifikationerna räcker till.Vet någon vad det här beror på ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kan bero på flera saker. Till att börja med så kan det vara så att du redan har installerat Windows Search 4.0 då det finns att ta hem via Windows Update. Det kan även vara så att du har laddat hem uppdateringen för fel språk eller fel plattform, det vill säga att du försöker installera 64-bitarsversionen av uppdateringen på ett Vista som är 32-bitars.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej allihopa.Jag försöker installera windows search 4.0 men får upp ett meddelande,"uppdateringen gäller inte för datorn",men det ska den göra,jag har vista home premium och specifikationerna räcker till.Vet någon vad det här beror på ?

Hej stenis.Jag har kollat i mina program och även "alla program" på startsidan och det finns inget där.Jag provade installera windows search 4.0 sp1 32bit från ett flertal olika ställen men samma sak inträffade,"uppdateringen gäller inte för datorn" heter det.Frustrerande minst sagt,något annat du kan komma på ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kontrollera enligt följande: Gå till "Program och funktioner" och "Visa installerade uppdateringar". I sökrutan i övre högra hörnet skriver du "search" och ser om något dyker upp i listan. Gör det det?

Är du säker på att du kör 32-bitarsversionen? Kontrollera genom att söka upp och starta "System".

En annan teori är att du har testat att installera en testversion av Service Pack 2, där Windows Search 4.0 ingår.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså; om du har en SVENSK version av Vista, så måste du installera den svenska versionen.

Har du en engelsk måste du installera den engelska, osv osv, versionerna skiljer alltså beroende på språk.

Sen så KAN det ju vara nåt jävelskap med ditt AntiVirus/Brandväggs program, så att Win inte rätt kan identifiera versionen av Search4, så slå AV AntiVirus/Brandvägg under installationen.

Hämta sen rätt version här:

http://www.microsoft.com/downloads/results...;DisplayLang=en

När du väl har hittat rätt version där, Vista64, Vista SP1 (OBS! Det finns INGEN version för Vista UTAN att du har SP1 installerat!), så klickar du på den länken, och sen inne på rätt sida klickar du på Ändra Språk.

Sen downloadar du den, och slår sen AV ditt AntiVirus/Brandvägg INNAN du försöker installera!

/LbL!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej stenis.Jag har kollat i mina program och även "alla program" på startsidan och det finns inget där.Jag provade installera windows search 4.0 sp1 32bit från ett flertal olika ställen men samma sak inträffade,"uppdateringen gäller inte för datorn" heter det.Frustrerande minst sagt,något annat du kan komma på ?

ähhum....jo där fanns den faktiskt,varför dök den inte upp när jag sökte i sökrutan under startfältet?hursomhelst,om jag har förstått saken rätt så ska det vara något som liknar google desktop 5.5 med en sökruta ute i verktygsfältet men där finns ingenting och inte hittar jag den i några inställningar heller.Hur gör jag för att "aktivera" den ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...