Grooge Posted February 19, 2009 Share Posted February 19, 2009 Sitter med en burk med 4 HDD C: OS och installerade program D: Säkerhetskopia av C: E: och F: är externa media filer. C: 100 GB OS. D: 200 GB säkerhets kopia. E: usb 300 GB. F: usb 700 GB. Nu till min fråga, kan jag krympa D: partitionen till 100 GB och skapa ytterligare en partion på denna kallad G: och där skapa en växlingsfil, utan att skapa problem med säkerhetskopian på D: Tacksam om någon kan reda ut detta för mig Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
waxinator Posted February 19, 2009 Share Posted February 19, 2009 Ja. Med Vistas Diskhantering kan du krympa en partition utan att påverka eller skada dess befintliga data. Frågan är väl hur mycket som partitionen släpper ifrån sig av det oanvända utrymmet. Sedan kan man undra varför du vill lägga växlingsfilen på en egen partition. Om den fortfarande ligger på samma fysiska HDD så förbättras ingen prestanda. Dessutom har man ingen nytta av mer än max 4-8GB växlingsfil men kanske mer nytta av över 100GB backuputrymme. Växlingsfilen trivs utmärkt ihop med backupfilerna. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grooge Posted February 20, 2009 Author Share Posted February 20, 2009 Tackar då lägger jag den på D: utan att partitionera. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts