Gå till innehåll

15 Puzzle


Gäst al6

Recommended Posts

Tjena, eftersom jag går på gymnasium och därför tvingas hålla på med skituppgifter kan jag lika gärna dela med mig av dem här. Det rör sig om ett väldigt simpelt men klassiskt spel där man flyttar 15 nummer i ordningen 1 - 15 på så kort tid som möjligt, kan passa när man vill slå ihjäl en del tid.

Kan laddas ner på http://alux.rr.nu/15 Puzzle.exe

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmmm, undrar var det var jag spelade det där sist för bara typ nån/några veckor sen ??

Har du sett om det varit 'utannonserat' i nåt Nyhetsbrev eller så ??

(inte just DITT alltså, utan ett precis likadant 15-spel)

Konstigt, innan dess hade jag inte sett det där på flera år.

/LbL!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tufft spel.

I vilket program gorde du det ?

C# :)

Tjena, eftersom jag går på gymnasium och därför tvingas hålla på med skituppgifter kan jag lika gärna dela med mig av dem här. Det rör sig om ett väldigt simpelt men klassiskt spel där man flyttar 15 nummer i ordningen 1 - 15 på så kort tid som möjligt, kan passa när man vill slå ihjäl en del tid.

Kan laddas ner på http://alux.rr.nu/15 Puzzle.exe

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej jag bara fick idén efter att ha spelat det i KDE 4 och blev påminnen om hur kul det var. Designen kommer efter diverse bilder, bl a denna:

Logo.png

Tufft spel.

I vilket program gorde du det ?

C# :)

Nej jag jobbar i Visual Studio 2008 Professional och detta är C++. Har ni några rekord att meddela förrästen? 30 sekunder kan man fixa om man koncentrerar sig ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har fixat så man kan flytta flera brickor i taget nu, blir till att lämna in spelet nästa lektion :)

För ni som vill så blir det att ladda ner det uppdaterade spelet igen på samma adress...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 veckor senare...
  • 2 månader senare...

Snart klar, gör detta bara för o lära mig men tänkte de inte kunde skada att visa ;) Förresten så fungerar Linux riktigt bra och det blir bättre med tiden. GNOME är definitivt den bästa miljön när man tänker efter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...

För att avsluta tråden och avsluta projektet har jag idag fixat klart spelet för Linux. Bara att ladda hem och dubbelklicka. :)

Edit: Jag kan inte ladda upp filen direkt här så jag var tvungen att skapa ett arkiv. Dubbelklicka på arkivet och sen dubbelklicka på spelet som ligger i arkivet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...