dj_Script Posted February 21, 2009 Posted February 21, 2009 har en PC hemma med XP på, vill inte formatera (prg av musik dator) men vill flytta hela partitionen med win Xp i till en annan dator är detta möjligt ? Quote
Staken Posted February 21, 2009 Posted February 21, 2009 Antingen flyttar du hela hårddisken rent fysiskt, eller så skaffar du ett prg att klona just den partitionen med. Finns fria såna, med fördel söker du efter ett på Google: www.google.se/search?hl=en&q=fritt+program+att+klona+h%C3%A5rddisk+med&aq=f&oq= De fyra översta träffarna verkar bra att leta vidare från! /Staken! Quote
e-son Posted February 21, 2009 Posted February 21, 2009 Det brukar inte fungera att flytta ett helt system (XP), mellan olika datorer! Nytt moderkort brukar betyda ominstallation! Får man överhuvudtaget i gång ett system som är konfat på annan hårdvara, så brukar det fungera så dåligt så man till slut ändå måste installera om! Är det däremot bara dina personliga filer du vill rädda, så är det bara att föra över dom till nya datorn! Quote
waxinator Posted February 21, 2009 Posted February 21, 2009 Du har dessutom inte rätten att köra samma Windows licens på två datorer och Windows Update kommer väl snart på detta och stoppar framtida uppdateringar. Dessutom så med en nyinstallation får du bara de program installerade som du verkligen vill ha.. och inte alla program som du en gång i tiden ville ha då. Quote
dj_Script Posted February 21, 2009 Author Posted February 21, 2009 Antingen flyttar du hela hårddisken rent fysiskt, eller så skaffar du ett prg att klona just den partitionen med.Finns fria såna, med fördel söker du efter ett på Google: www.google.se/search?hl=en&q=fritt+program+att+klona+h%C3%A5rddisk+med&aq=f&oq= De fyra översta träffarna verkar bra att leta vidare från! /Staken! klona och sådant kan jag, jag tänkte mer på hårvara konflikter kommer det vara sådanna ? jag har andra komponenter på andra datorn Quote
dj_Script Posted February 21, 2009 Author Posted February 21, 2009 Det brukar inte fungera att flytta ett helt system (XP), mellan olika datorer! Nytt moderkort brukar betyda ominstallation! Får man överhuvudtaget i gång ett system som är konfat på annan hårdvara, så brukar det fungera så dåligt så man till slut ändå måste installera om! Är det däremot bara dina personliga filer du vill rädda, så är det bara att föra över dom till nya datorn! hmm jag förstår.. nä det är inte personliga filer det där ca: 80 program (VST plugins) men okej då är det ingen ide antar jag att försöka Quote
Recommended Posts