Gå till innehåll

Flytta partiton till annan dator?


dj_Script

Recommended Posts

Antingen flyttar du hela hårddisken rent fysiskt, eller så skaffar du ett prg att klona just den partitionen med.

Finns fria såna, med fördel söker du efter ett på Google:

www.google.se/search?hl=en&q=fritt+program+att+klona+h%C3%A5rddisk+med&aq=f&oq=

De fyra översta träffarna verkar bra att leta vidare från!

/Staken!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det brukar inte fungera att flytta ett helt system (XP), mellan olika datorer! Nytt moderkort brukar betyda ominstallation! Får man överhuvudtaget i gång ett system som är konfat på annan hårdvara, så brukar det fungera så dåligt så man till slut ändå måste installera om! Är det däremot bara dina personliga filer du vill rädda, så är det bara att föra över dom till nya datorn!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har dessutom inte rätten att köra samma Windows licens på två datorer och Windows Update kommer väl snart på detta

och stoppar framtida uppdateringar. Dessutom så med en nyinstallation får du bara de program installerade som du verkligen

vill ha.. och inte alla program som du en gång i tiden ville ha då.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Antingen flyttar du hela hårddisken rent fysiskt, eller så skaffar du ett prg att klona just den partitionen med.

Finns fria såna, med fördel söker du efter ett på Google:

www.google.se/search?hl=en&q=fritt+program+att+klona+h%C3%A5rddisk+med&aq=f&oq=

De fyra översta träffarna verkar bra att leta vidare från!

/Staken!

klona och sådant kan jag, jag tänkte mer på hårvara konflikter kommer det vara sådanna ?

jag har andra komponenter på andra datorn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det brukar inte fungera att flytta ett helt system (XP), mellan olika datorer! Nytt moderkort brukar betyda ominstallation! Får man överhuvudtaget i gång ett system som är konfat på annan hårdvara, så brukar det fungera så dåligt så man till slut ändå måste installera om! Är det däremot bara dina personliga filer du vill rädda, så är det bara att föra över dom till nya datorn!

hmm jag förstår.. nä det är inte personliga filer det där ca: 80 program (VST plugins)

men okej då är det ingen ide antar jag att försöka

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...