Gå till innehåll

Betala för MSN ?


Recommended Posts

Om jag inte minns fel så cirkulerade det ett mail för något år sen där avsändaren påstog att han och en annan person var de lagliga grundarna/upphovsmännen till MSN. De berättade i mailet att dom hade förlorat i rättsprocesser med Microsoft och det var både hit och dit....en massa dynga var det iaf. För att stödja deras kamp mot Microsoft så ville dom ha ekonomiskt stöd från människor som nyttjar MSN på deras bekostnad.

Bara att ignorera när det kommer sådana mail... skulle det börja kosta att använda MSN så tror jag vi hade fått reda på det på andra sätt, inte via personliga mail...

Mange

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst DimensionX
Om jag inte minns fel så cirkulerade det ett mail för något år sen där avsändaren påstog att han och en annan person var de lagliga grundarna/upphovsmännen till MSN. De berättade i mailet att dom hade förlorat i rättsprocesser med Microsoft och det var både hit och dit....en massa dynga var det iaf. För att stödja deras kamp mot Microsoft så ville dom ha ekonomiskt stöd från människor som nyttjar MSN på deras bekostnad.

Bara att ignorera när det kommer sådana mail... skulle det börja kosta att använda MSN så tror jag vi hade fått reda på det på andra sätt, inte via personliga mail...

Mange

Med tanke på att de kör en stor gratisdrive.........

25 Gigabyte gratis lagringsutrymme, obegränsad inbox på live, så tvivlar jag på att det plötsligt skulle börja ta betalt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Frugan fick ett mail ang att betala för att använda MSN

Någon mer som fått det?

Hej ALLA!

Får man mail som man inte känner \igen/, så kasta detta omedelbart [öppna ej]! Det cirkulerar en massa mail idag som bara är SKRÄP! Å på tal om att MSN skulle ta betalt? Har då aldrig hört det själv.

Tror nog, att VI som är medlemmar på MSN skulle nog få ett säkert meddelande om att dom börjat ta betalt.

[redigerar lite]: Tror nog att, många som skickar mail, vill ha ett läskvitto. Därför undviker jag att svara på okända mail. Då ser avsändaren att här blev träffen dålig! (Eller)?

Ha det gott i solen! Mvh/ sunshine

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst DimensionX
Hej ALLA!

Får man mail som man inte känner \igen/, så kasta detta omedelbart [öppna ej]! Det cirkulerar en massa mail idag som bara är SKRÄP! Å på tal om att MSN skulle ta betalt? Har då aldrig hört det själv.

Tror nog, att VI som är medlemmar på MSN skulle nog få ett säkert meddelande om att dom börjat ta betalt.

[redigerar lite]: Tror nog att, många som skickar mail, vill ha ett läskvitto. Därför undviker jag att svara på okända mail. Då ser avsändaren att här blev träffen dålig! (Eller)?

Ha det gott i solen! Mvh/ sunshine

Släng inte!

Markera dem som skräppost (spam) så slipper ni få fler mail från skojarna. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varning för Kedjebrev och Hoaxmail:

Kedjebrev:

När du vidarebefordrar ett kedjebrev (som oftast gäller goda ändamål) så hjälper du till att sprida din egen mailadress och alla de andras i kedjan som lurats att skicka dessa skräpmail vidare. Man riskerar att hamna i spamlistor.

Skicka alltså inga kedjebrev vidare oavsett hur behjärtansvärda de förefaller att vara. Aldrig!

ÅTGÄRD: Kasta genast, skicka INTE vidare.

Hoaxvirus är kedjebrev:

Hoaxvirus är en speciell form av kedjebrev, som följer en ganska förutbestämd mall:

=> Brevet innehåller många tekniska termer för att se förtroendeingivande

ut.

=> Du uppmanas skicka varningen vidare till alla du känner.

=> Många gånger är rubriken skriven med VERSALER

Meddelandet är falskt och bara avsett för att skrämma upp oskyldiga människor och slösa bort arbetstid och nätkapacitet.

ÅTGÄRD: Kasta genast, skicka INTE vidare.

MVH/Malou

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...