Gå till innehåll

Problem med nytt nätaggregat


Recommended Posts

Hej,

Mitt nätagg har crashat och sugit sin sista ström, må den ruttna i helvetet ... :rolleyes:

Jag ska givetvis beställa ett nytt, men är osäker på om just detta nätagg passar i mitt chassi. Det är en Corsair Powersupply 550W med 120mm Fan, 4xSATA, SLI, WxHxL (vad är WxHxL?) Länk till nätagg. Jag har ett Antec Sonata II chassi, där orginalet fortfarande sitter, en 450W. Jag tror att det är en 14cm fläkt i det nätagget, och inte en 120mm som det kommer vara i den Corsair som jag ska beställa.

Är det någon här som har ett Antec Sonata II chassi, och möjligen har ett nätagg med en 120mm fläkt i? passar det?

sonata202.jpg

Bild på mitt chassi

/FixarFrasse - som inte verkar kunna fixa detta .. :angry:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Lasseska

Standard ATX dvs alla ATX nätagg passar. Så nätagget i din länk passar bra.

Finns ju billgare alternativ, beror ju lite på vad du har för grejer i burken för övrigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Standard ATX dvs alla ATX nätagg passar. Så nätagget i din länk passar bra.

Finns ju billgare alternativ, beror ju lite på vad du har för grejer i burken för övrigt.

Okej, skönt att veta att det passar :)

Jo det kostar en del, men jag vill ha ett nätagg med bra kvalité. Jag har bara en hdd och inte så mkt annat som jag behöver ström till direkt så, ja förutom moderkortet och fläktar. Men annars så är det faktiskt inget. Just ja, det ska vara riktigt tyst också, inget sus ifrån fläkt eller dylikt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Well - nu när jag har satt i det nya nätagget så har det uppstått ett problem. När jag slår på datorn så ser jag först bios, sen kommer "XP laddningen" men när det har laddat klart så stängs skärmen av och så kommer det ett meddelande där det står "Signal: Inte godkänd eller Signal: Ingen signal"

Det borde ju vara signal, eftersom den kan visa "XP laddningen"? och själva bios'et i början?

Vad kan det vara för fel? uppdateringsfrekvensen? har på 85 Hz nu. Men det har väl inget direkt med skärmen att göra? inställningarna sitter ju i grafikkortet i datorn. sitter med samma skärm fast på en annan stationär ...

idéer?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...