Gå till innehåll

Evaluation Copy Watermark borttagning


nodo

Recommended Posts

Efter att ha uppdaterat Vista till SP2 v.113, plus diverse efterkommande uppdateringar från Microsoft så fick jag plötsligt en watermark nere i högra hörnet.

Det stod i mitt fall: "Evaluation Copy, Build 6002". Mitt Vista är lagligt och kom med datorn. Jag tog bort själva watermarket med instruktioner från denna sida: http://www.mydigitallife.info/2007/11/03/g...stallating-sp1/.

Frågan är om mitt lagliga Vista stänger av sig om 30 dagar återstår att se, skulle inte förvåna mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter att ha uppdaterat Vista till SP2 v.113, plus diverse efterkommande uppdateringar från Microsoft så fick jag plötsligt en watermark nere i högra hörnet.

Det stod i mitt fall: "Evaluation Copy, Build 6002". Mitt Vista är lagligt och kom med datorn. Jag tog bort själva watermarket med instruktioner från denna sida: http://www.mydigitallife.info/2007/11/03/g...stallating-sp1/.

Sen om mitt lagliga Vista stänger av sig om 30 dagar återstår att se, skulle inte förvåna mig.

Var är frågan?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter att ha uppdaterat Vista till SP2 v.113, plus diverse efterkommande uppdateringar från Microsoft så fick jag plötsligt en watermark nere i högra hörnet.

Det stod i mitt fall: "Evaluation Copy, Build 6002". Mitt Vista är lagligt och kom med datorn. Jag tog bort själva watermarket med instruktioner från denna sida: http://www.mydigitallife.info/2007/11/03/g...stallating-sp1/.

Sen om mitt lagliga Vista stänger av sig om 30 dagar återstår att se, skulle inte förvåna mig.

Skulle tro att "vattenmärket" beror på att SP2 är beta... märkningen försvinner i så fall när du uppdaterar till slutlig release! Om operativet är korrekt aktiverat eller ej, kan du se om du startar kommandotolken och skriver slmgr -xpr.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nja, vattenmärket visar att operativsystemet är köpt har jag för mig att jag läste i ett annat forum..

som t ex gäller mp3n

Detta gäller den nya lagen om tullar som kan kolla datorer och mp3 spelare efter olaglig nedladdning.

Dom kan se det genom att låtar köpta i nätbutiker har en watermark som identifierar inköparen.

Saknar låten watermark så är den antingen hemmakopierad eller nedladdad = förbjudet.

Har låten watermark men matchar inte personen som bär med sig mp3n så är det nedladdat eller delat från en som köpt låten.

Har låten watermark som matchar personen som bär med sig mp3n så får den komma igenom.

Sedan om kazaa, DC, BT eller liknande är installerat så får du betala böter oavsett. Enligt ACTA-avtalet kan tullen döma ut böter och beslagta datorer utan inblandning av domstol. Landet ska altså vara tvunget att lagstifta att landets gränser inte omfattas av landets rättssäkerhetsregler.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...