Gå till innehåll

Öppna E-post länkar med Gmail....


crillez

Recommended Posts

Jag använder Gmail som E-post "program", och jag har kunnat använda detta program när jag öppnar e-post länkar men inte längre, nu öppnar windows mail ett tomt "brev", innan öppnade gmail ett tomt brev och så vill jag ha det då jag inte använder windows mail, men frågan är hur jag får det till att funka och frågan är ju varför det har ändrats????

Någon som har förslag????

Crille

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag använder Gmail som E-post "program", och jag har kunnat använda detta program när jag öppnar e-post länkar men inte längre, nu öppnar windows mail ett tomt "brev", innan öppnade gmail ett tomt brev och så vill jag ha det då jag inte använder windows mail, men frågan är hur jag får det till att funka och frågan är ju varför det har ändrats????

Någon som har förslag????

Crille

Till saken hör nog att denne funktionen tillkom när jag laddade ner gmail notifier, men varför funkade det bara ett tag???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för länkarna men det är inget som funkar för mig..... Jag kör Vista Premium och Google Chrome webläsare, men det funkar inte i IE 8 heller......

Man blir ju bara irriterad när W Mail öppnas som man dessutom måste stänga utan nåon som helst nytta.......

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)
Tack för länkarna men det är inget som funkar för mig..... Jag kör Vista Premium och Google Chrome webläsare, men det funkar inte i IE 8 heller......

Man blir ju bara irriterad när W Mail öppnas som man dessutom måste stänga utan nåon som helst nytta.......

Försök att associera om protokollet... Kontrollpanelen / Standardprogram /Associera en filtyp eller ett protokoll med ett program... scrolla ner tills du hittar "MAILTO" (protokollen ligger längst ner), markera MAILTO och tryck på "byt program". Där får du sedan kolla om det går att växla till Gmail Notifier... eller vad det nu skall vara! Kanske den redan är rätt associerad, eller det kanske inte finns något lämpligt val? I så fall skulle jag nog försöka installera om Gmail Notifier!

Edit:

Något att tänka på kanske? Finns lite mer läsvärt på länken!

Please note that the Gmail Notifier isn't compatible with the Google Toolbar

http://www.google.com/support/toolbar/bin/...6&topic=924

Redigerad av e-son
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan man göra det??? Trodde det satt "fast" i Vista..... Hur går man tillväga????

Förmodade att man kan avinstallera det som man kan avinstallera Outlook Express i XP (Lägg till/ta bort Windowskomponenter i Lägg till eller ta bort program), men jag kan ha helt fel. :unsure: Jag brukar ha det när jag säger något om Vista…

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...