Gå till innehåll

Ljud- och/eller högtalarproblem i Pavilion dv4156EA Notebook


Mickilina

Recommended Posts

Tyvärr gick det inte! Jag försökte göra det redan innan jag tog skärmdumpen. Tog en annan dump där syns resten:

Gå till "Kontrollpanelen / Mappalternativ / Visning" och ta bort bocken i "Dölj skyddade operativsystemfiler"!

Gå sedan till C:\ och öppna boot.ini med Anteckningar!

Ta bort raden som innehåller partition(1)

Spara, stäng och starta om burken!

Sedan kan du försöka utöka C:\ med hjälp av Easus igen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svar 86
  • Skapat
  • Senaste svar

Toppostare i den här tråden

Toppostare i den här tråden

Bilder i tråden

Gå till "Kontrollpanelen / Mappalternativ / Visning" och ta bort bocken i "Dölj skyddade operativsystemfiler"!

Gå sedan till C:\ och öppna boot.ini med Anteckningar!

Ta bort raden som innehåller partition(1)

Spara, stäng och starta om burken!

Sedan kan du försöka utöka C:\ med hjälp av Easus igen!

Nu vet jag inte hur jag hittar boot.ini på C:\

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gjort!

Nu är det väl läge för formateringen. Kan inte starta Windows på något sätt. Vad jag än har gjort, så får jag fram bara texten:

Det gick inte att starta Windows pga konfigurationsfel på hårddisken.

Det gick inte att läsa från angiven startdiskett (?). Kontrollera startsökvägen och disken.

Kontrollera i dokumentation för Windows och konfiguration av hårddisk och referensmanualen till maskinvara för tilläggsinformation

Bakgrunden är svart som i BIOS.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gjort!

Nu är det väl läge för formateringen. Kan inte starta Windows på något sätt. Vad jag än har gjort, så får jag fram bara texten:

Bakgrunden är svart som i BIOS.

Det var en envis rackare! Har du backup på all personlig data? Har du någon XP Home-skiva, så du kan installera om? Kanske är lika bra att få ett rent och fräscht system då! HP-konfen är som synes ingen höjdare!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi kollade upp i morse om hon hade något hon ville ta back upp, men det behövde hon inte. Det är så lite hon använder den där stationära.

Jag slängde in recoveryskivan, men fick starta den i bioset, jaja, nu är den igång vilket fall. Nästa fråga blir väl drivare, men hittade en gammal skiva i hennes gömmor.

Återkommer senare.

Håll tummarna ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi kollade upp i morse om hon hade något hon ville ta back upp, men det behövde hon inte. Det är så lite hon använder den där stationära.

Jag slängde in recoveryskivan, men fick starta den i bioset, jaja, nu är den igång vilket fall. Nästa fråga blir väl drivare, men hittade en gammal skiva i hennes gömmor.

Återkommer senare.

Håll tummarna ;)

Skippa dom drivare som finns på skivan om möjligt.... använd istället dom som ni så mödosamt letade fram på nätet! ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skippa dom drivare som finns på skivan om möjligt.... använd istället dom som ni så mödosamt letade fram på nätet! ;)

If de passar, den är en annan dator. Jag skriver nu på den datorn (laptopen) vart vi skaffade alla dom drivisarna. Denna dumma burk är stationär ;)

//Mickilina

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

If de passar, den är en annan dator. Jag skriver nu på den datorn (laptopen) vart vi skaffade alla dom drivisarna. Denna dumma burk är stationär ;)

//Mickilina

Ahaaa... blir till att börja om då! Så färska drivrutiner som möjligt, är alltid att föredra framför gamla medskickade! ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...