Andreas Stenhall Posted March 9, 2009 Share Posted March 9, 2009 Om du installerar Windows Vista på en hårddisk eller partition som redan har en installation så arkiveras den gamla installationens Windows-katalog i en katalog som heter Windows.old. Denna kan vara svår att ta bort utan de rätta kunskaperna om att ändra ägarskap och behörighet på mappen. Därför kan du med det inbyggda verktyget Diskrensning ta bort denna mapp. Starta Diskrensning och välj den enhet du har den gamla Windows-katalogen på. Välj sedan âFiler från alla användare på datornâ och när sedan listan över saker att rensa bort dyker upp ser du till till att kryssa i âTidigare Windows-installation(er)â och väljer sedan OK. Detta tips gäller för: Samtliga versioner av Windows Vista. Visa hela artikeln Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
23skidoo Posted April 16, 2009 Share Posted April 16, 2009 Om du installerar Windows Vista på en hårddisk eller partition som redan har en installation så arkiveras den gamla installationens Windows-katalog i en katalog som heter Windows.old. Denna kan vara svår att ta bort utan de rätta kunskaperna om att ändra ägarskap och behörighet på mappen. Därför kan du med det inbyggda verktyget Diskrensning ta bort denna mapp. Starta Diskrensning och välj den enhet du har den gamla Windows-katalogen på. Välj sedan âFiler från alla användare på datornâ och när sedan listan över saker att rensa bort dyker upp ser du till till att kryssa i âTidigare Windows-installation(er)â och väljer sedan OK.Detta tips gäller för: Samtliga versioner av Windows Vista. Visa hela artikeln sorry do not have code brackets on keyboard as a first time poster to my probLems with Windows Updates. Not sure what I do. I run SP1 Vista Home Premium 32 bit but since restoring october ,2008 windows updates has not functioned. Will your kindly information help me to gain window updates again. At present there appears to be a program wishing to be installed that is preventing my computer of downloading new software. I am not sue how to fix this. Can we continue with this help many thanks 23skidoo Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Japanmannen Posted April 16, 2009 Share Posted April 16, 2009 Välj sedan âFiler från alla användare på datornâ och när sedan listan över saker att rensa bort dyker upp ser du till till att kryssa i âTidigare Windows-installation(er)â Är det bara jag som ser â i texten, eller har jag missat någon inställning? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JoWa Posted April 16, 2009 Share Posted April 16, 2009 Är det bara jag som ser †i texten, eller har jag missat någon inställning? 4 förekomster av â€�. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts